הרב שוגרמן
הרב שוגרמןצילום: ישיבת הגולן

הרב צבי יהודה קוק זצ"ל אומר בשיחותיו לפרשת 'שלח' כי יש מקרים שבהם קידוש ה' יוצא מחילול ה'. הממשלה שעומדת לקום בראשותו של יו"ר ימינה נפתלי בנט תהיה בעזרת ה' מעשה של קידוש ה' שיוצא מחילול השם.

בשלוש שנים האחרונות אנחנו עדים למציאות קשה של חוסר יציבות שמעוררת מדנים קשים בעם. הבחירות החוזרות ונשנות והעימותים שהן הביאו איתן באופן טבעי לא הביאו אותנו לשום מקום. המצב הוא של תקיעות חומרית וגם רוחנית ומציאות קשה בכל מעגלי הממשל והחברה. בחירות חמישיות יכולות להחמיר את המצב עוד יותר.

במציאות הקשה שנוצרה כאן של מבוי סתום פוליטי וחברתי אף אחד לא יוכל לממש את מלא רצונותיו וחלומותיו האידיאולוגיים והפוליטיים. זוהי מציאות שמצריכה ויתורים והחלטות קשות. לנוכח המציאות הזו, הצלחתו של נפתלי בנט, שבמשך שנים ארוכות קומם את ההנהגה הלאומית והדתית לגבש יחד עם אחרים הסכמה על הקמת ממשלה שהוא יעמוד בראשה היא הצלחה משמעותית.

הממשלה בראשה יעמוד נפתלי בנט היא בעיני כל מרכיביה ממשלת בדיעבד. אבל יש בה גם נחמת מה. לאור השסעים הקשים בחברה הישראלית יש אפשרות שדווקא ממשלה של הפכים אם אכן תצליח לתפקד, תוכל למתן מעט את המתחים ולהיות באופן מסוים גם גורם מאחד.

אני מאמין שנפתלי בנט מוביל צעד לא פשוט אבל חשוב בעת הזו שיוכל לחלץ את מדינת ישראל מהקיפאון הפוליטי ולהעלות אותה על פסים של תפקוד וקידום ענייניה החשובים, ובעזרת ה' אכן יביאו הממשלה והעומד בראשה לקידוש השם.

הרב אמנון שוגרמן - ראש ישיבת הגולן