בולען ענק נפער בחניון בי"ח שערי צדקדורון ישי/TPS

בולען ענק נפער בצהריים (שני) בחניון החיצוני של בית החולים שערי צדק בירושלים. לא דווח על נפגעים באירוע. שבעה כלי רכב נהרסו כליל.

הבולען הביא לקריסת חלק ניכר מהחניון החיצוני ומספר כלי רכב נפלו לתוכו.

זמן קצר לפני הקריסה נחנך בסמוך חניון חדש במעמד ראש העיר משה ליאון. עם סיום הטקס קרס החניון הישן. ראש העיר ומהנדס העיר חזרו למקום על מנת לאמוד באופן ראשוני את הנזק ולקבל החלטות בנוגע לדרכי ההתמודדות עם האירוע.

משירותי הכיבוי נמסר, "שבעה צוותי כיבוי חילוץ והצלה מתחנות ירושלים בסיוע היחידה לחילוצים מיוחדים של מחוז ירושלים, פועלים כעת באירוע של בולען שנפער בחניון בכניסה לבית החולים שערי צדק".

"לוחמי האש מבצעים פעולות סריקה לאיתור לכודים/נפגעים במקום הקריסה, וכן ניסיונות לאתר רכבים שיש חשש כי נקברו בתוך הבולען", הוסיפו בשירותי הכיבוי.

מבית החולים שערי צדק נמסר, "בשל קריסת חלק מהחניון החיצוני במתחם שערי צדק הממוקם מעל תוואי מנהרת כביש 16, בשלב זה האזור סגור לתנועה. ככל הנראה אין נפגעים באירוע".

"צוותי שערי צדק ממשיכים בשגרה ואין סכנה לתשתיות בית החולים. הצוותים נותנים מענה לכל המטופלים בבית החולים ומענה להגעת הצוותים הרפואיים ופועלים יחד עם כוחות החילוץ וההצלה לתת מענה לכל הצרכים", הוסיפו.

מנהל ביה"ח שערי צדק, הפרופ' עופר מרין, עדכן כי הבולען נפער בשל חפירת מנהרות כביש 16 בירושלים: ''ביה"ח עצמו בטוח ופועל כרגיל. בימים הקרובים צפויים שינויים בתנועה באזור ובחניה, מהנדסים עובדים ובודקים היכן יש סכנות נוספות''.

עיריית ירושלים, באמצעות חברת מוריה, הקפיצה לאיזור כלים הנדסיים כבדים שיבצעו בדיקה של הקרקע, שבסיומה תודיע העירייה לציבור על פתיחת הציר מחדש. ראש העיר ירושלים משה ליאון הודיע כי כל עובדי בית החולים שערי צדק יורשו לחנות את רכביהם ללא עלות בחניון הר הרצל עד לפתיחת האיזור לתנועה סדירה.

במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים סיפרו כי שבעה כלי רכב נהרסו בעקבות הבולען שנפער בחניון בית החולים. כלל המרפאות, המכונים וכל השירותים והתורים יתבצעו כסדרם ומעניקים שירות כבשגרה.

בשל שינויי התנועה הצפויים ברחוב שמואל בייט - הכניסה לשערי צדק תתבצע דרך הכניסה הדרומית מרחוב שחראי. חניה למבקרים תתאפשר בחניון החדש דרך הכניסה הדרומית. כניסה רגלית תותר מכל הכניסות.

כוחות הבטחון וראש העיר בהערכת מצב
כוחות הבטחון וראש העיר בהערכת מצבצילום: כבאות והצלה ירושלים