כבר שנים רבות שניסים ברוך ורעייתו אלכסנדרה, מנהלים בהצלחה קריירה של מלחינים ומבצעים. לפני כשלושים שנה חזרו השניים בתשובה ולפני קרוב לעשרים שנה עלו ארצה. ברזומה המוסיקלי של השניים נמצאים אלבומים במגוון סגנונות; חזנות, אופרה ומוסיקה יהודית מקורית, בינהם האלבום 'טיפות של אור' בו התארחו שלושה זמרים: יצחק מאיר, יוסי מרגוליס ובנימין מאיר – שעברו תחת ידו של ניסים, כמורה לפיתוח קול וכמנהלה מקהלת 'גשר המיתרים'.

בימים אלה, עם סיומה של שנת הקורונה ושבועיים לאחר מתקפת טרור רצחנית בכל רחבי הארץ, משחרר ניסים ברוך את השיר 'אנא בכוח', אותו הלחין בעצמו, לצד הפקה מוסיקלית משותפת עם רעייתו, אלכסנדרה ברוך. עיתוי ההפקה המוסיקלית של הפיוט, הנאמר במהלך תפילת קבלת שבת, מצמרר במיוחד. "הייתי חולה קורונה", מגלה ניסים. "במשך תקופה ארוכה הייתי מושבת ונאלצתי לשהות בבידוד. מתוך המשבר והקושי, יצא העיבוד המרגש. השיר מתחיל כבלדה רכה ומתגבר לעבר קצב הג'אז והסמבה ובסוף מסתיים בשלווה ונחת. זהו סגנון קצת ייחודי ושונה מהקו המוסיקלי המשודר בדרך כלל בתחנות הרדיו, אבל התגובות שקבלתי לשיר, העידו על הייחודיות שלו".

הלחן החדש של 'אנא בכוח' השתלב בטבעיות במופע החדש של שירי קבלת שבת, אותו מריץ ניסים יחד עם מקהלת 'גשר המיתרים' עליה הוא מנצח ביד רמה מזה מספר שנים. לפני כשבועיים התקיים מופע הבכורה בירושלים וזכה להצלחה רבה, כאשר ניסים מבטיח שהמופע צפוי לעלות במקומות נוספים ברחבי הארץ. חדי אוזן שיאזינו לשיר יגלו כי בשירתו, משתמש ניסים בשיטה חדשה שפיתח – לפיתוח קול, מתוך ניסיונו העשיר כמורה לפיתוח קול מזה 40 שנה. "השיטה מלמדת איך להשתמש בצורה הכי נכונה במחשבה, בקול ובגוף. שלושתם תלויים אחד בשני וצריך למצוא את האיזון בינהם", הוא מסכם.