ג'ף בזוס
ג'ף בזוסצילום: רויטרס

ג'ף בזוס, מייסד אמזון ומי שנחשב לאורך שנים ארוכות כאיש העשיר ביותר בעולם, יוכל להתגאות בכך שהוא יהיה האיש העשיר ביותר גם בחלל.

בזוס הודיע כי ב-20 ביולי יטוס לחלל יחד עם אחיו, מארק, בספינת החלל הראשונה שנבנתה על ידי חברה בבעלותו בשם Blue Origin.

בזוס פירסם את ההודעה על טיסת החלל המיועדת שלו בחשבון האינסטגרם שלו, ואמר כי "טיסת החלל היא משהו שרציתי לעשות כל חיי. אתה רואה את כדור הארץ מהחלל, זה משנה אותך. זה משנה את היחסים שלך עם הפלנטה הזו, עם האנושות. זה כדור ארץ אחד. אני רוצה לצאת לטיסה הזו כי זה הדבר שרציתי לעשות כל חיי. זו הרפתקה. זה עניין גדול עבורי. בתאריך 20 ביולי אצא למסע הזה עם אחי. ההרפתקה הגדולה ביותר, עם החבר הטוב ביותר שלי".

גם אחיו של בזוס, מארק, הביע התרגשות מהמסע הקרוב לחלל ופירסם סרטון בו אמר כי "זו הזדמנות מדהימה, לא רק לחוות את ההרפתקה הזו, אלא להיות מסוגל לעשות את זה עם החבר הכי טוב שלי".

בזוס ואחיו גם הודיעו כי יערכו מכירה פומבית של מושב נוסף בספינת החלל החדשה שלו, והרוכש המאושר יוכל להצטרף לאחים בזוס בטיסה לחלל. המחיר של המושב הנוסף עומד כרגע על 2.8 מיליון דולר, כאשר המכירה הפומבית תסתיים ב-12 ביוני.

הטיסה לחלל מתוכננת שבועיים בלבד לאחר שבזוס יפרוש מתפקידו כמנכ"ל אמזון, ויתמקד בתפקידו כיו"ר מועצת המנהלים של החברה.

בזוס אמר כי החליט לעזוב את תפקיד המנכ"ל "על מנת לפנות זמן ואנרגיה להתמקד במיזמים נוספים". הטיסה לחלל אמורה להיארך דקות ספורות בלבד, עם שלוש דקות של חוסר משקל בגובה של 100 ק"מ.