ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהוצילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

אירועי התקופה האחרונה כמו גם התנהלות נתניהו לאורך שנים מספקים הוכחה, אולי ניצחת, לכך שהאיש המוכשר הזה סיים את תפקידו ההיסטורי בהנהגת ישראל.

 נתחיל במחמאות :

נתניהו אדם מוכשר ביותר וניחן בכריזמה הכובשת המונים, כך ממש. הוא אמן יחסי הציבור והשיווק ובשל שילוב התכונות לעיל הצליח להגיע למצב בו השפעתו בעולם היא מכרעת. מעולם לא הייתה ישראל במצב בו מנהיגי אומות העולם והמעצמות בכלל זה עולים לרגל כדי לשחר את פניו של ראש ממשלה בישראל. כיום נתניהו מתקבל בכל בירה בעולם בכבוד מלכים, שועי עולם ומנהיגיו מסתופפים בצלו על מנת להצטלם ביחד עמו – ממש כך.

על כריכת ספר אותו כתב לאחרונה קווה שפרן מופיע נתניהו כשהוא נואם בקונגרס. ברקע מאחוריו עומד ג'ו ביידן ומוחא כפיים. כן כן, אותו ביידן שכיום מכהן כנשיא המעצמה מספר אחת בעולם.  שם הספר הוא "אומן ההשפעה" או בלעז  .master of influence  -  זהו בנימין נתניהו ותמונה אחת שווה יותר מאלף מילים.

הישגיו רבים והוא מאפיל על כל הפוליטיקאים בישראל מזה כמעט עשרים שנה. בתחום יחסי החוץ הצעיד אותנו למקום בו לא היינו מעולם. הכלכלה פורחת וישראל נחשבת היום לכוח כלכלי יציב עליו ניתן לסמוך. בהתאם, דירוג האשראי של המדינה גבוה, כבר לא מדינה מתפתחת... .  את המאבק מול איראן הוא מנהל ככל הנראה בתבונה רבה ולמשך תקופת ממשל טרמפ הצליח לחנוק את האיראנים בחנק כואב ביותר.  בזכות חוכמתו , קשריו ויכולותיו הדיפלומטיות הצעיד את ישראל בבטחה בתוך מגפת הקורונה עד ליציאתנו מהמגפה – ראשונים בעולם.

אבל.....

מתחת לפני השטח  באופן עקבי פועל נתניהו, כנראה במודע, לאפשר הקמת מדינה לערבים בתוככי הישו"ב (יהודה שומרון ובנימין). ההשתלטות הנרחבת והמתמשכת של ערבים (בסיוע כספי מדינות זרות) על שטחים עצומים גם בשטחי C מתאפשרת לאורך שנים והוא אינו נוקף אצבע להביא לסיום הכיבוש הזוחל הזה.

בתוך שטחי הקו הירוק מפקיר נתניהו במדיניות שערורייתית את הנגב והגליל לחסדי כיבוש ערבי מהיר ומסוכן. ואדי ערה, הגליל, הנגב – כל אלה היו לאוטונומיה ערבית בה שולטות האלימות, הפרוטקשן, שנאת היהודים, לאומיות ערבית פנאטית ו"חוקי" כל דאלים גבר. המצב הזה לא נוצר תוך יום, שבוע , חודש או שנה. זהו פרי הזנחה והפקרות שלטוניים מזה שנות דור.

נתניהו אחראי בלעדי לאובדן ההרתעה ישראלית. מדיניות מופקרת ומסוכנת של העדר תגובה ממשית לשיגור אלפי פצצות וטילים לעבר מדינתנו הריבונית במשך למעלה מחמש עשרה שנים משקפת את התגשמות נבואתו של הצורר נסאראלה בדבר היותה של ישראל נתפשת כחלשה כמו קורי עכביש.

פלישת בדווים לבסיסי צה"ל, תקיפת חיילים לאור יום, לינצ'ים מזדמנים ביהודים כמעט בכל מקום בארץ ופרעות הערבים רק לאחרונה בכל רחבי ארצנו, בעיקר בערים מעורבות אך לא רק – כל אלה מלמדים על אבדן משילות קיצוני ומסוכן ביותר. אינני רוצה אפילו לנסות ולדמיין מה יעשה האויב הערבי מבית בשעה שישראל תהי  חלילה מעורבת ועסוקה במלחמה בכמה חזיתות בו זמנית, השם ישמור!!   כשאין הרתעה האויב מרים ראש, שורף בתי כנסת, מתפרע על מנת לאבד להשמיד ולהרוג יהודים.

הידעתם שכבר לפני חמש עשרה שנים הורה מפקד בסיס נבטים להסיע ילדי הטייסים לבית ספרם ביישוב עומר בדרך עוקפת וארוכה על מנת שלא יפלו קרבן לאלימות הבדווים בדרך הקצרה?  האם מודעים אתם לפלישת בדווים לתוך בסיסי צה"ל וגניבה מכל הבא ליד כולל אמל"ח ? (לא פעם כשחיילים רואים הנעשה אך חוששים לירות בשודדים...). מאז המצב החמיר מאד. לאחרונה התבשרנו שבוטל שבוע ניווטים של פלס"ר שריון בנגב בשל חשש מאלימות הבדווים. לפני כמה שבועות הותקף חייל אגוז בניווט לילי בצפון ע"י שני ערבים שלאחר מאבק גנבו את נשקו.

השבוע "התבשרנו" שריקוד הדגלים בירושלים בוטל. הסיבה – העיתוי "נפיץ" ועלול לסכן את שלום הציבור. כך נוצר מצב בו רוצחי החמס מעזה הצליחו לייצר קשר בין ירי טילים מעזה מחד ומהומות ערבים בתוך הארץ מאידך. במצוות רוצחי החמס מתברר שאלה מהווים איום יעיל על מנת למנוע מיהודים לצעוד בירושלים. לא יאומן כי יסופר !!!!! 

ועל כל זה חתום נתניהו.

על מצבו האישי לא אתעכב הרבה. נראה שקוף שכל התיקים הפליליים נגדו ם מעשה ידי חייטי הפרקליטות ועל רקע רצונם לסלקו מהשלטון. לעובדה שרבים הפוליטיקאים שאינם מאמינים לאף מילה היוצאת מפיו הוא אחראי באופן אישי. רשימת ההבטחות שהפר ורשימת השקרים אותם פיזר מתחרות זו בזו להיווכח מי ארוכה יותר. לא אפרט, הדברים ידועים לכל מי שעוקב אחרי האיש.

הגיע זמן פרידה. באופן אישי אני דווקא מתחבר לדבריו של נפתלי בנט (תואם נתניהו?......) שאמר לאחרונה שנעדיף כולנו לזכור את מעשיו הטובים של נתניהו, כך אכן ראוי לנהוג באיש. אלא שבחינת מעשיו ומחדליו תוך ראיית המצב אליו הגענו היום כפי שתואר לעיל מחייבים את המסקנה –

הגיע זמן פרידה.