סכיזופרניה. אילוסטרציה
סכיזופרניה. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

במכתב מזעזע שפורסם, פונה נער צעיר בשם שלמה ומספר על היום בו השתנו חייו.

"הכל התחיל לפני שנה, חזרתי הביתה מהישיבה והרגשתי שמישהו עוקב אחרי, התחלתי לרוץ ברחוב בפחד נורא. זה היה גבר גברתן ואלים, הוא כמעט הדביק אותי ושמעתי את הנשימות שלו בעורף שלי" הוא מתאר.

"כשהצלחתי להגיע הביתה, פרצתי בבכי איום ונורא. אמא התקשרה לאבא ויחד הם ניסו להבין מה עבר עלי בדקות האחרונות. חודש אחרי זה ידענו: משהו רודף אחרי וזה לא אדם, זו סכיזופרניה" הוא מפתיע.

למכתב המלא הקליקו כאן>>>

למרות המודעות למחלות נפש, יחס החברה עוין ומנוכר וחולים נאלצים להסתיר את ההתמודדות שלהם עם המחלה. כאשר אנשים שומעים את המילים גידול בראש הם מתמלאים באמפתיה ורחמים בניגוד למילה סכיזופרניה שגורמת להם להירתע ולהתרחק.

את הסטיגמה הזאת מנסה שלמה לפרוץ בכל הכח מתוך אמונה שזה חלק מתפקידו בעולם: " הייתי בחור ישיבה רגיל, אהוד בחברה ומוערך על ידי הצוות, עכשיו נטלה ממני הזהות ואני מטלטל בעולמות הזויים של כאב, הפסיכיאטר שמלווה אותי טוען שעם טיפול מקצועי צמוד אני אצא מזה בלי אשפוז אבל אני חייב סביבה תומכת.

לא פעם התחננתי אל ה': קח ממני את ייסורי הנפש ותחליף אותם בייסורי גוף. אבל הוא ברחמיו הרבים גזר עלי להתמודד דווקא עם הקושי הזה" הוא מתוודה.

משפחתו של שלמה עשתה הכל על מנת להציל את עתידו. הוריו, אחיו ואחיותיו נרתמו בכל הכח למרוץ המטורף שנפל על הבית, הם נתנו לו מאה אחוז של תשומת לב אבל יום אחד הבנק סרב לאשר את המינוס.

ראש ישיבת חברון והדיין הרב נפתלי נוסבוים נחלצו לעזרת המשפחה וכתבו המלצה דחופה:" קריאה דחופה ובקשה מעומק הלב, אבקש מאחינו בני ישראל להציל בחור צעיר, נפש יקרה מישראל, אשר צריך טיפולים רפואיים מיוחדים להצלתו...ואני יכול להעיד שיש בהם משום פיקוח נפש!

וכל העוזרים והמסייעים יזכו להצלחה מעל לדרך הטבע, וגם אני אתפלל בעדם שיקוימו בהם כל הברכות ויזכו לראות בבוא לציון גואל"

אבא ואמא עומדים להתמוטט, הם עזבו את העבודה ומשלמים סכומים הזויים בשביל להציל את החיים שלי, אנא תקראו את ההמלצה של הרבנים הגאונים ואל תתעלמו מהבקשה שלי" הוא מבקש.

לתרומה הקליקו כאן>>>