משה גפני במתקפה: "בנט רשע, תהיה מלחמה".ערוץ כנסת

ראשי המפלגות החרדיות שבו ותקפו את ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט וטענו כי הוא מגלגל עיניים בטענותיו לאחדות.

"מי שקרא ללפיד שותפו החדש-ישן "טעות חמורה". ו”האיש שאחראי לקיטוב ולשנאה בישראל”, מגלגל כעת עיניים לשמיים ומדבר על אחדות ואיחוי. מי שחבר לאיווט גדול רודפי הדת ומחוללי ההסתה בימינו, מטיף לנו על ריפוי ושינוי השיח. איבדת כל גבול והגיון בדרך לסיפוק פוליטי רגעי".

עוד אמרו כי "הבריחה המביכה שלך מהביקורת נגדך תוך שימוש ציני ומביש באסון הנורא במירון, ותוך פגיעה מזעזעת בהרוגים ומשפחותיהם, מוכיחה את איבוד ערכיך ומסוכנותך להחזיק בהגה השלטון. אנחנו נהיה אלו שנדרוש ממך חקירה ותיקון במירון, ולא ניתן לך להתחמק מכך. אתה צבוע וחסר בושה.

"עם ישראל ותורת ישראל, חזקים ממך ומשותפיך החדשים. לאורך כל הדורות ידענו לעמוד איתנים מול העומדים עלינו לכלותינו ויכולנו להם, בעזרת השם.

"כמי שמחזיק בתואר השקרן הגדול ביותר בפוליטיקה הישראלית, אנו לא מצפים ממך לכלום ולא סומכים עליך בשום דבר. תראה איך אתה נראה בקרב בוחריך מול הבטחותיך שנמסו על הקרח ורק אחר כך תגיד לנו כיצד לנהוג".

מוקדם יותר הגיב בנט למתקפות המפלגות החרדיות ואמר כי לא יירתע מהקמת ועדת חקירה לאסון במירון.

"הצטערתי מאוד לשמוע את הביטויים הקשים בהם השתמשו חברי הכנסת גפני, דרעי וליצמן. אלה ביטויים שלא מוסיפים להם כבוד ומשקפים אובדן עשתונות", אמר בנט.

"רק לפני שנה, כשהוקמה ממשלת האחדות הנוכחית, ימינה נשארה בחוץ, והחרדים ישבו בפנים. לא ראיתם אותי קורא לגפני להוריד את הכיפה. הייתה ממשלה, לא היינו חלק ממנה, והשמש זרחה בבוקר''.

לדברי בנט, ''חברי הכנסת החרדים לא ילמדו אותנו מהי יהדות ובוודאי לא מהי ציונות. כראש ממשלה, אדאג לציבור החרדי ולעולם התורה.

''לאזרחי המדינה החרדים אני אומר, שוב: אין לכם מה לדאוג. להיפך, השנה האחרונה הראתה שאתם אלה שמשלמים, בחייכם ממש, על תרבות פוליטית של הזנחה, העדפת מקורבים והנצחת בעיות''.

בנט הדגיש: ''אם הכוונה בהשתלחות ההיסטרית הזו היא להרתיע אותנו מהכוונה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון - זה לא ילך. נהרגו 45 אזרחים ישראלים. מישהו צריך לתת תשובה".