שומר טינה
שומר טינהצילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג

יש סרטים שאתה הולך לראות בגלל הבמאי, ויש סרטים שאתה הולך לראות בגלל השחקן הראשי. 'שומר טינה', הסרט החדש של גאי ריצ'י בכיכובו של ג'ייסון סטיית'האם, היה אמור להיות החבילה המלאה.

מה אפשר לבקש יותר מזה? גם במאי מוערך שחתום על קלאסיקות קולנועיות ('סנאץ', 'לוק סטוק שני קנים מעשנים') ועל סרט שהכניס יותר ממיליארד דולר ('אלאדין' החדש), וגם שחקן ראשי שאי אפשר שלא לאהוב ('מהיר ועצבני') ושהתחיל את הקריירה שלו בסרטים של ריצ'י. הצלחה מובטחת.

אז זהו, שלא ממש. מעריצי סטיית'האם אמנם יצאו מהאולם עם חיוך גדול על הפנים, אבל מעריצי ריצ׳י קצת פחות. טביעת האצבע של ריצ'י ניכרת פה ושם, למשל במעברי הזמנים התכופים ובסצנת המחווה לטרנטינו (מישהו כפות בבאגז' של רכב) אבל זהו בערך, כל השאר נתפר במיוחד למידותיו של סטיית'האם.

מדובר בסרט טוב, שלא תבינו לא נכון, אבל לא אחד ששונה מהותית מסרטים אחרים של סטיית'האם. בטח לא משהו שמתקרב ללהיטים של ריצ׳י מתחילת הקריירה מבחינת התחכום והבימוי המבריק, להיטים שכזכור סטיית'האם עצמו שיחק בהם.

אז אחרי כל ההקדמה הזו, מה בכל זאת מצפה לכם? סרט פשע קליל וסוחף שמתמקד בסוכנות להעברת כסף במשאיות ממוגנות ששוכרת את שירותו של מאבטח מסתורי בשם פטריק היל (סטיית'האם) לאחר שמשאית שלהם נשדדה על ידי קבוצת שודדים אלימים.

למאבטח, לוחם וצלף בעל כישורי חיסול יוצאי דופן, יש סיבות משלו להצטרף לסוכנות, סיבות שכוללות, איך לא, נקמה רוויית דם. כאשר קבוצת אנשי צבא לשעבר מתכננים לשדוד את משאיות הכסף, תכנית הנקמה של פטריק ומשימתו לאבטח אותן מצטלבות, והעניינים מסתבכים…

'שומר טינה' כנראה לא יהיה סרט שישאיר בכם חותם עמוק, אבל גם לא אחד שבסופו תרגישו שסתם בזבזתם את הזמן ואת הכסף. מדובר בסרט אקשן חביב ולא מתיימר שיעביר לכם 118 דקות של כיף עם החברים או הילדים, ויודעים מה, לפעמים זה כל מה שצריך.