לא לכל עסק יש ברגע הזה נוכחות ברשת. יש הרבה עסקים שלא מבינים עד הסוף את הכוח של האינטרנט ואת העוצמה שיש ברשתות חברתיות. אבל כל מי שאפילו פעם אחת ראה כיצד צעירים, כמעט ילדים שלא סייעו עדיין תיכון הפכו למיליונרים בזכות נוכחות ברשת מבין שעסקים חייבים את הנוכחות הזאת. קבלו 5 סיבות מרכזיות לכך שעסקים שבעבר לא השקיעו בכך התחילו להשקיע בנוכחות ברשת וקוצרים את הפירות.
נוכחות חכמה בונה מותג
לא חייבים אתר אינטרנט בשביל נוכחות חזקה ברשת. להרבה עסקים נפל האסימון כאשר הבינו שאפשר בהחלט ליצור אימפקט על ידי פרופילים חזקים ברשתות חברתיות. עם נוכחות חכמה, גם אתם יכולים לבנות מותג חזק, מלאכה שבעבר הצריכה תקציבי פרסום ומשרדי פרסום הכי יקרים. אלה שהשכילו למשוך תשומת לב והשיגו הרבה עוקבים לאינסטגרם הפכו למותג שאי אפשר להתעלם ממנו. מותג עסקי מתורגם מהר מאוד לעוד הכנסות.
בגלל שהמכירות מחוץ לרשת נחלשו ורוצים לשפר
סיבה נוספת לכך שעסקים שבעבר לא השקיעו בנוכחות ברשת שינו את נקודת המבט היא כל מה שקרה בתחום הקמעונאות. מחוץ לרשת, המכירות כמעט בכל התחומים נחלשו וירדו מאוד. כיום, אנשים פותחים חשבון בנק ברשת, קונים תכשיטים ברשת, אפילו מכוניות קונים אונליין וגם פונים לבעלי מקצועי אונליין. מרגע שעסק מבין שהמכירות מחוץ לרשת נחלשו מאוד הוא חייב להשקיע בנוכחות ברשת. נציין בהערה חשובה שזה נכון לא רק בתחום המכירות והשיווק אלא גם לגבי נותני שירותים.
בגלל שרוצים להצטייר כעדכניים
נוכחות ברשת ובמדיה החברתית מגיעה ביחד עם תדמית עדכנית. עסקים שחוששים משינויים ומעדיפים לטמון את הראש בחול מתחלים להיתפס על ידי הציבור ועל ידי לקוחות פוטנציאליים כמיושנים. אפילו בתי אבות מחזיקים כיום פעילות חזקה ברשת, וזו כמובן דוגמא אחת מיני רבות. אין ספור עסקים שהבינו שהציבור צמא למידע ולחידושים (ומחפש אותם ברשת) החליטו להשקיע יותר בתחום הזה כדי להבליט את עצמם ולהיתפס כמעודכנים.
בגלל שהמתחרים החדשים פתאום מאוד מצליחים
אולי זה לא כל כך נעים להגיד, אבל גם בעולם העסקי לפעמים המוטיבציה להצליח נובעת ממקום לא הכי אטרקטיבי. אנו לא מדברים על משהו לא חוקי אלא על חולשה אנושית שקיימת מאז ומתמיד – קנאה. עסקים שונים החליטו להשקיע בנוכחות ברשת אחרי שנוכחו לדעת שמתחרים חדשים, שכן מנהלים פעילות מקוונת עקפו אותם בסיבוב. כשמישהו שפועל באותו תחום עסקי פתאום קוצר פירות ומהר, אין פלא שרוצים לחקות אותו ולבצע את אותו הדבר פחות או יותר. הבשורות הטובות הן שברשת יש מקום לכולם. כולם יכולים להצליח בעולם המקוון, שיש לו כללים משלו.
נוכחות ברשת יכולה להביא תוצאות מהירות
בעולם הישן, הצלחה עסקית הייתה יכולה להגיע לאחר פרק זמן די ארוך, של עבודה קשה. אחד הכללים שניתצו את המציאות הזאת הוא שבעזרת נוכחות ברשת ניתן ליצור תוצאות מהירות ואימפקט כמעט בין לילה. עסקים שהשכילו ליצור נוכחות בעזרת קמפיין מדליק, בעלי מותגים שהבינו את הרעיון של שיווק גרילה, התחילו להשקיע בכך ולהפנות לשם חלק מתקציב הפרסום. לא רק שנוכחות דיגיטלית מביאה עימה פירות ומהר, היא גם מתאימה לעסקים בעלי תקציב מוגבל (ולא רק למותגים החזקים ביותר).