איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר יגיע מחר (חמישי) בשעה 17:00 לשער שכם, לאחר שנאסר עליו לצעוד עם דגלי ישראל בעיר העתיקה.

ח"כ בן גביר מתכוון להישמע להנחיות המשטרה ולא יגיע עם מאות פעילים למקום, אך בכוונתו להשמיע מחאה חריפה נגד מפכ"ל המשטרה הכושל, כלשונו, ''שנכשל בלוד ורמלה והיום הוא שולל מחברי כנסת את זכות החסינות הנתונה להם ומונע הנפת דגל ישראל 100 מטר מהרכבת הקלה".

כאמור, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי החליט לאסור על חבר הכנסת בן גביר ועל חברת הכנסת מאי גולן לצעוד מחר בשער שכם בירושלים, בטענה ש"צעדת חברי הכנסת עלולה להגיע עד כדי פגיעה בביטחון המדינה".

בהודעה שפרסם אמר בן גביר כי המפכ"ל החליט בנוסף שלא לאפשר לו לעלות להר הבית היום ומחר.

בתגובה להחלטה אמר ח"כ בן גביר כי "זה קץ הדמוקרטיה". לדבריו "המפכ"ל נכשל בטיפול בפורעים בלוד, בדרום ובהר הבית ועכשיו בהחלטה חסרת תקדים הוא פוגע בחסינות חברי כנסת". עוד אמר בן גביר כי הוא מצפה שראש הממשלה נתניהו יהפוך את ההחלטה.

אמש החליט הקבינט המדיני-ביטחוני כי מצעד הדגלים יתקיים ביום שלישי הבא במתווה שיוסכם בין המשטרה ובין מארגני המצעד. בהודעה בסיום דיון הקבינט נאמר כי ראש הממשלה נתניהו ראה חשיבות בהגעה להסכמה רחבה על קיום המצעד ועל כן עשה הפסקה בישיבה ופנה לשר הביטחון בני גנץ כדי להגיע להסכמה.