לימור לבנת
לימור לבנתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכירת הליכוד לשעבר לימור לבנת תוקפת את ראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת הקמתה של הממשלה החדשה.

"נתניהו, משאיר אחריו רבים מאוד המאמינים שאם הוא לא יהיה ראש הממשלה, המפעל הציוני עלול להתמוטט, ומדינת ישראל תהיה נתונה בסכנה", כתבה הבוקר בעיתון ידיעות אחרונות.

"בשנים האחרונות הצליח נתניהו בכישרון אדיר שאיש לא יצליח ליטול ממנו, בצד הצלחות גדולות והישגים משמעותיים, כמו גם ביצירת אווירה רעילה, ליצור כאן קבוצות מעריצים, אנשים הנוהים אחריו בעיוורון גמור ואי־אפשר 'לבלבל' אותם עם העובדות. הגעתי למסקנה הזו, לאחר שראיתי, קראתי, שמעתי וניסיתי להתווכח ולעיתים להתעמת תוך שימוש בעובדות עם 'ביביסטים' – וגיליתי שפשוט אין עם מי לדבר. או שאתה איתם, או שאתה שמאלן".

לבנת מזכירה כי נתניהו ואנשיו ממשיכים לנסות ולפגוע בלגיטימציה של ממשלת בנט־לפיד, רק משום שבראשה יעמוד ברוטציה יו"ר ימינה עם ששת המנדטים שלו, למרות שנתניהו הציע לו בדיוק אותה הצעה "אבל מה שמותר לנתניהו, אסור ליריביו הפוליטיים".

היא מזכירה את המו"מ שניהל עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס. "מה שמותר לנתניהו, אסור ליריביו הפוליטיים. יותר מזה, הוא שולח את אנשיו לסלף את האמת כאילו לא היו הדברים מעולם".

לבנת קוראת לחברי הליכוד להתעורר, "קומו חבריי, עורו גם אלה שכבר לא חבריי שם בצמרת הליכוד. תתעשתו על עצמכם. זו העת. מדינת ישראל קמה לפני בנימין בן צילה ובנציון נתניהו, ותשרוד גם אחריו. ובהצלחה לממשלה החדשה".