מיכל ההקפאה כבר החל להתמלא
מיכל ההקפאה כבר החל להתמלאצילום: מוטי לוריא

בית החולים הדסה החליט לתרום מיכל הקפאה מיוחד למכון פוע"ה, אשר צפוי לסייע למכון לעזור לעוד מאות בני זוג להיכנס למעגל טיפולי הפוריות ולהביא ילד לעולם.

המיכל, המשמש לשמירה על חומר גנטי, הוצב ביחידת הפוריות בהדסה וישמש את הזוגות המלווים על ידי מכון פוע"ה בתהליך שאותו הם עוברים בהדסה.

פרופ׳ בני ראובינוף, מנהל המחלקה לנשים ויולדות בהדסה עין כרם אמר במעמד חנוכת המיכל: ''תפיסת העולם שלנו היא שהזוג הוא במרכז, הסיוע של מכון פוע"ה מאפשר לנו לתת לזוג את המעטפת וההשגחה כדי שהם יקבלו את מלוא הקשב במהלך התהליך וכן מאפשר לסייע ליותר זוגות כאשר רק בשנה האחרונה בוצעו בהדסה למעלה מ-1500 מחזורי טיפול''.

הרב משה קליין רב המרכז הרפואי הדסה אשר פיתח את הקשר המיוחד בין הדסה ופוע''ה, אמר: ''אני רואה לנגד עיניי בחדר אחד את הטובים שבמומחי הדסה יחד עם רבנים גדולים כמו הרב אריה שטרן רבה של ירושלים והרב מנחם בורשטיין ראש מכון פוע''ה, אי אפשר שלא להבחין שאנחנו עושים את הדבר הנכון לרפואת עם ישראל''.

הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה: ''מיכל ההקפאה מסמל היווצרות של חיים חדשים. כספת ובה אוצרות עם תקווה גדולה עבור הזוגות שעושים מסירות נפש כדי להקים משפחה. השיתוף פעולה עם הדסה הוא דוגמא לשותפות אמיתית ואמון מלא הקיים בין הרופאים לרבנים כשלשניהם המטרה להוסיף חיים. אנו מודים ומברכים את הרב קליין והמרכז הרפואי הדסה שבחרו והגדילו עם תרומת מיכל ההקפאה שכבר החל להתמלא".

בחנוכת המיכל השתתפו גם הרב אריה שטרן רבה של ירושלים, פרופ' יורם וייס מנהל בית החולים הדסה עין כרם, רופאים בכירים ועוד.