הצילו את  חיות הבר
הצילו את חיות הברצילום: רט"ג

ספר ילדים חדש להעלאת המודעות לחיות בר בסכנת הכחדה, יוצא היום לאור לשבוע הספר העברי.

הספר החדש בשם "הצילו! תוציאו אותנו בבקשה מהספר הזה!", שכתבה הסופרת שהם סמיט ואיירה טליה דריגס, מביא את סיפורן של חמש חיות בר בסכנת הכחדה וחושף את הילדים בצורה קלילה ונעימה לעובדה כי המינים האלה יכולים לשרוד וכל אחד ואחת יכולים להשתתף במאמץ ולסייע להם.

כוכבות הספר הן חמש חיות בר שונות, הנמצאת בסכנת הכחדה ומייצגות בתי גידול שונים – צבי, נשר, צב ים, סלמנדרה ועטלפים. יחד עם החיות לומדים הקוראים הצעירים על הסכנות שאורבות לחיות, ועל הסיבות העיקריות לכך שהן "מככבות" בספר האדום – המרכז ומפרט את חיות הבר אשר נמצאות בסכנת הכחדה בארץ ישראל – כל זה בצורה קלילה וכיפית הפונה לכל ילד וילדה.

עם צב הים, לומדים הילדים על הליך בקיעתם ועל הסכנות הטמונות להם מהחוף לים, עם הנשר על סכנת ההרעלה ועוד. לאחר מכן, מסבירים שלום ושלוה, פקחי רשות הטבע והגנים, על פעולות רשות הטבע והגנים לשמירה על אותן חיות בר, מה עושים על מנת להצילן וכיצד הקוראים יכולים להירתם ולסייע – שמירה על ניקיון הטבע, לא להאכיל את החיות, להיזהר עם הדלקת אש ועוד. בסוף הספר, מוזמנים הילדים לחתום על מעין תעודת התחייבות המשולבת בו, לעשות ככל שביכולתם כדי לעזור לחיות הבר לצאת מרשימת הספר האדום ולעזור לטבע בכלל.

מזי מגנאג'י מוסקוביץ', מנהלת אגף הסברה ברשות הטבע והגנים: "הכל התחיל לפני מספר שנים בקמפיין של רשות הטבע והגנים להצלת המינים האדומים, שבא לידי ביטוי נרחב בשטח, בתשדירים בטלוויזיה, אתר אינטרנט ייעודי ועוד.

בחרנו, בהתייעצות עם חטיבת מדע, את חמשת הגיבורים של הקמפיין – חיות בר בסכנת הכחדה, הנכללות בספר האדום של המינים בסכנת הכחדה. ככל שהתקדמנו בעבודת הקמפיין הבנו שהגיבורים הללו יכולים לככב בספר שייעוד לילדים ויגייס אותם להגנתם, לצד חשיפת העבודה המאומצת והרבה, שנעשית על ידי פקחי רשות הטבע והגנים ועל ידי החטיבות והמחוזות ברשות, לשמירה ואישוש מינים אלו".

"המסר לילדים ולהורים הוא כי המינים הנכללים בספר יכולים להינצל ולשרוד. עוד לא מאוחר מידי וכל אחד ואחת יכול/ה להשתתף במאמץ ולסייע להם לצאת מן הספר האדום. תהליך בחירת הסופר והמאייר לספר היה ממושך ובסופו בחרנו בשוהם סמיט סופרת ילדים מוערכת וזוכת פרסים ובטליה דריקס מאיירת מוכשרת – שתיהן אוהבות טבע ובעלי חיים".