ירון זליכה
ירון זליכהצילום: ערוץ 7

פרופ' ירון זליכה, ראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו, והחשב הכללי במשרד האוצר לשעבר, שוחח עם ינון מגל והביע את דעתו על מינוי של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בתור שר האוצר של ממשלת השינוי שצפויה להישבע אמונים ביום א'.

תחילה זליכה שיבח את המהלך ואמר, "מכל האנשים שנכללים בגוש השינוי ליברמן האדם המתאים ביותר לתפקיד, אני מכיר את הרקע שלו ואני מודע לבעיות. אנחנו זקוקים לשינויים משמעותיים שיעצרו את גל העליות, שישנה את עיוותי המיסוי".

על ההחלטה הראשונה של שר האוצר העתידי לתת את מענקי החל"ת רק לבני 45 ומעלה אמר: "אני חושב שזו החלטה מצויינת אנחנו צריכים להפסיק עם החלת, מספיק, אנשים צריכים לחזור לעבודה. מורה דרך זו דוגמה יוצאת דופן אך היא דומגה קיצונית, הם יוצאי מהכלל.

''אתה רואה מסעדות שלא יכולות להיפתח, אז העצמאים סופגים עוד נזקים כי הם לא מוצאים עובדים זו שערוריה, ממשלה לא יכולה להאבק עם העצמאי- כי העובדים נשארים בבית. כמובן שיש יוצאים מהכלל כמו מורי דרך".

אמש (רביעי) דווח בחדשות 12 כי שר האוצר המיועד אביגדור ליברמן מתכנן להעביר החלטה שתפסיק את תשלום החל"ת לבני 45 ומטה.

גורמים באוצר גילו כי בפגישות שערכו עם ליברמן הוא אמר להם שקיימות 130 אלף משרות פנויות ועל כן צריך לתמרץ אזרחים לצאת לעבוד.

כחלק מתוכניתו של יו"ר ישראל ביתנו הוא מתכוון להעביר תקציב דו שנתי עד סוף 2022. בנוסף נראה כי לא מתוכננות העלאות מיסים וקיצוצים משמעותיים. עשרות מיליארדים יושקעו בפרוייקטים של תשתיות ותפותח תוכנית רב שנתית למערכת הביטחון.

מדובר בשינוי מהמודל הקודם שקידם שר האוצר ישראל כ"ץ והוצג לפני כשלושה שבועות, בו סוכם כי מי שנמצא בחל"ת או מובטל - ימשיך לקבל דמי אבטלה גם אחרי 1 ביולי, זאת בהתאם לגילו ולמצבו המשפחתי.

כך למשל, בני 25 ללא ילדים יהיו זכאים לתשלום של עוד 25 ימי אבטלה, בני 30 עם ילד אחד יהיו זכאים ל-50 ימים נוספים, בני 37 עם שלושה ילדים לעוד 88 ימים ובני 45 ומעלה יזכו באופן גורף ל-88 ימי אבטלה נוספים.