ארכיון
ארכיוןצילום: Nasser Ishtayeh, פלאש 90

בפעילות משותפת של השב"כ והמשטרה נעצרו לאחרונה חשודים בביצוע פיגוע ירי על רקע לאומני- כמיל זיתאוי, הרון ג׳בארין, מחמוד קבלאן.

השלושה, אזרחים ישראלים תושבי זלפה במעלה עירון, נעצרו על רקע החשד כי ביצעו פיגוע ירי מרכב חולף לעבר אזרח ישראלי בצומת הכניסה לכפר זלפה בחודש שעבר. האזרח הצליח להסתתר מקו האש ולא נפגע.

בחקירתם של השלושה עלה כי השלושה תכננו וביצעו את פיגוע הירי בעודם נוסעים ברכב ללא לוחית רישוי וכן לקחו חלק בהתפרעויות אלימות נוספות במספר מוקדים.

היום הוגש כנגד השלושה כתב אישום חמור בבית המשפט המחוזי בחיפה. כמו כן במסגרת כתב האישום הוגשה בקשה לחילוט הרכב שבאמצעותו בוצע פיגוע הירי.

במקביל נעצרו בפעילות משותפת של השב"כ והמשטרה בשבועות האחרונים שני אזרחים חשודים בביצוע לינץ׳ על רקע לאומני בכפר קרע, בשיר אבו ראשד בן 21 ומוחמד חמארשה בן 31, שניהם אזרחים ישראליים תושבי המקום.

השניים נעצרו כחשודים בהשתתפות באירועים האלימים על רקע לאומני בכפר קרע. בחקירתם עלה כי היו מעורבים בהפרות סדר המוניות כחלק ממספר רב של אירועי טרור עממי ברחבי הארץ בחודש מאי, ובכלל זה ידויי אבנים לעבר כוחות הביטחון, השחיתו רכוש ציבורי, הבעירו צמיגים וירו זיקוקים.

כמו כן, הצטבר בחקירה מידע רב הקושר את חמארשה לאירוע תקיפת אזרח יהודי אשר נקלע להתפרעויות אלימות במיוחד בכפר קרע סמוך לכביש 65, בזמן שנהג ברכבו. כתוצאה מהתקיפה החמורה נגרמו לקורבן פציעות וכן נגרם נזק רב לרכבו.

מידע נוסף הצביע על מעורבתו של אבו ראשד באירוע חמור ביותר של לינץ במשפחה יהודית שנקלעה בטעות לכפר קרע במהלכו נרגם רכב המשפחה במטח אבנים ונעשה ניסיון לפתוח את דלתות הרכב ולפגוע בנוסעיו. חקירתם של החשודים בשירות הביטחון הכללי הסתיימה וכתבי אישום הוגשו היום.