יהודה גואטה ז"ל
יהודה גואטה ז"לבאדיבות המשפחה

כתב אישום הוגש בצהריים (חמישי) נגד המחבל מונתסר שלבי שרצח את יהודה גואטה בפיגוע הירי הקשה בצומת תפוח.

המחבל הגיע ברכבת לצומת שבשומרון, שם עמד בתחנת האוטובוס גואטה בן ה-19 מירושלים.

כשהנאשם התקרב לתחנה, הוא הבחין באזרחים העומדים בה, וזיהה אותם כיהודים. שלבי עצר את הרכב, לקח את האקדח וצעק – "אללה אכבר", כיוון את נשקו לעומדים בתחנה, וירה כדורים רבים ממרחק קצר.

בכתב האישום נאמר כי הנאשם חדל מהירי רק אחרי שקנה האקדח התפוצץ, כשבכתב האישום נטען כי הוא התכוון לגרום למותם של האזרחים בכוונה. פעמיים נוספות ניסה שלבי לבצע פיגוע, אך לא חש בטוב.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המסייע למשפחה כנפגעי עבירה מסר "היום מתחיל רשמית משפטו של המחבל הנאלח בבית המשפט של צה"ל. הגיע הזמן לעשות צדק ולשפוט את המחבל למוות. גם דרישה זו הינה רק חלק קטן משנדרש כדי להילחם באותם טרוריסטים שמקדשים את המוות".

עם שאת, לדברי עו"ד בלייכר "במקביל למשפטו של המחבל יש לשפוט את כל הסייענים ונותני המקלט לעונשים כבדים כדי לייבש את ביצת הטרור, כמו כן מוכרחים להגדיל את סל צעדי ההרתעה כנגד ביתו ומשפחתו של המחבל. הגיע הזמן שכל מחבל שפוגע בנו יידע שהוא ממיט אסון עליו ועל משפחתו".

נזכיר כי לפני כחודש וחצי ביצע מחבל פיגוע ירי בצומת תפוח, בו נפצעו שלושה צעירים תלמידי ישיבת איתמר. מכונית עצרה ליד הטרמפיאדה בצומת, מחלונה ירה המחבל לעבר הצעירים ונמלט. יהודה גואטה נפצע קשה, בניה פרץ נפצע בינוני ועמיחי חלא נפצע קל.

אחרי ארבעה ימים נפטר גואטה מפצעיו. באותו היום נלכד המחבל לאחר מצוד שנערך מספר ימים, והועבר לידי השב"כ.

"שמע ישראל" וקבלת עול מלכות שמים בלווית יהודה גואטה בירושלים