ישראל גנץ
ישראל גנץצילום:ברוך גרינברג

לכבוד
ידידי ח"כ זאב אלקין
שלום רב,

דאגה רבה מפגיעה קשה בהתיישבות – בידך הדבר.

זאב ידידי היקר, אנו מכירים שנים. אני מכיר אותך כאיש ימין שערכי ההתיישבות חשובים לו. אתה מחוייב להתיישבות ולתושבים, כך הצהרת לכל אורך הדרך, כך גם פעלת ואני יודע ומאמין שלא תרצה להפנות לכך עורף.

אני פונה אליך בדאגה רבה אחרי שעברתי על ההסכמים הקואליציוניים שפורסמו לקראת כינונה של הממשלה החדשה.

בניגוד לכל ההבטחות, כולל שלך, ההסכמים הקואליציוניים מתעלמים מהצורך בהסדרת התיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. וכך עשרים אלף תושבים ביו"ש ימשיכו לחיות בתנאים מחפירים וכאזרחים שווי חובות וחסרי זכויות. הדבר חמור שבעתיים כשבאותם הסכמים בדיוק נקבע מתווה ברור הכולל לוח זמנים להסדרה נרחבת מאד של יישובי הבדואים בנגב.

זאב, יקירי, ליהודים לא ולבדואים כן? אי אפשר לקבל זאת.

עוד מסתמן במסגרת גיבוש הקואליציה, כי תכנית האב לתחבורה ביהודה ושומרון תיבלם. התכנית קודמה בשנתיים האחרונות על ידי הממשלה ומטרתה לחלץ את יהודה ושומרון ממשבר התחבורה החריף.

משמעות גניזת או קיצוץ התכנית היא עצירה בפועל של תכנון וסלילת כבישים שהם תנאי להתפתחות ולחיי היומיום ביישובים. פגיעה בתכנית האב לתחבורה תגרום להתיישבות לסגת לאחור בכל התחומים. זו למעשה מעין תכנית שמנתקת את יהודה ושומרון ממדינת ישראל ופוגעת באופן אקטיבי ובלתי נסבל במאות אלפי תושבים. התנתקות 2021.

זאב, אל תתן יד למהלכים המסוכנים הללו. אלו לא ערכיך. בשל האמור, אני קורא לך להצביע נגד הקמת הממשלה. היה נאמן לערכיך, היה נאמן לארץ ישראל ולשגרת יומם של מאות אלפי מתיישבים. בידך הדבר.

בברכה,
ישראל גנץ
ראש המועצה האזורית בנימין