הנגשת מערת המכפלה - הדמיה
הנגשת מערת המכפלה - הדמיהצילום: לשכת שר הביטחון

שר הביטחון בני גנץ אישר היום (ה') לצאת לביצוע מיידי של הפרויקט לשיפוץ והנגשת מערכת המכפלה.

ההנחיה ניתנה לאחר עבודת מטה עליה הורה גנץ עם כניסתו לתפקיד, והשלמת כלל התהליכים התשתיתיים, המשפטיים והביטחוניים.

השר גנץ הנחה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, להוציא היתר בנייה לפרויקט, וכן את משרד הביטחון להתחיל בהתקשרות עם קבלן מבצע.

שר הביטחון גנץ אמר: "מערת המכפלה היא אתר קדוש והיסטורי, ובמאה ה-21, לא יתכן שאתר כה חשוב ליהודים ולמוסלמים, אינו מונגש לכלל האוכלוסיות ללא הבדלי דת, גזע ומין.

''הפרויקט שעוכב על ידי גורמים שונים במשך שנים ארוכות, ושאותו הוריתי לקדם עם כניסתי למשרד הביטחון, יאפשר לכלל האזרחים- ישראלים ופלסטינים כאחד, נגישות בסיסית שהיא כמעט דבר מובן מאליו''.

גנץ הוסיף: ''אני מברך על האפשרות להוציא את הפרויקט לדרך לאחר ביצוע כלל התהליכים הנדרשים. מימוש הפרויקט הכרחי, ועיכובו וגרירתו במשך שנים היא כשל שטוב שבא על סיומו".

צילום: דוברות
צילום: דוברות
צילום: דוברות
צילום: דוברות

שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו שיזם וקידם את הנגשת מערת המכפלה, מסר: ''סוף טוב הכל טוב. אנחנו מודים ומברכים את השר בני גנץ על המנהיגות שגילה ושם קץ לעוול חמור ביותר. ביום זה הוכרע סופית שלכל אדם יש את הזכות לנגישות ולחופש פולחן מלא בכל מקום בארץ ישראל. אנחנו קוראים כעת לשר לוודא שהבניה תתחיל מיידית ולא תעצור משום סיבה או הפחדה של ארגון טרור כזה או אחר''.

ראש מועצת קרית ארבע-חברון אליהו ליבמן בירך על אישור ההנגשה: "ובא לציון גואל, אחרי 20 שנים של עבודה מאומצת יוכלו בקרוב גם אנשים עם מוגבלויות להגיע למערת המכפלה ולהתפלל ליד האבות והאימהות של האומה שלנו כאן בקרית ארבע חברון.

''הנגשת מערת המכפלה היא אמירה חשובה וברורה מאוד מי הריבון פה, אנחנו כאן מאז ולתמיד. מברך את שר הבטחון בני גנץ ואת כל הנוגעים בדבר. יום משמח מאוד", הוסיף ליבמן.

ח"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, אמר כי "למרות שאין ספק שאת שר הביטחון הנחו שיקולים פוליטיים בעיכוב האישור ובמתן האישור היום להנגשת מערת המכפלה, אני מברך על ההנחיה להוצאת היתר הבניה לפרוייקט הנגשת המערה, מדובר בפרויקט הומניטארי בעל חשיבות רבה. מערת המכפלה מקום קבורתם של האבות והאמהות הקדושים, צריכה להיות נגישה לכל יהודי באשר הוא, ולא ח"ו להדיר בעלי מוגבלויות, נקווה שהנחיית השר תרד מהר, והפרוייקט יתחיל ויושלם בקרוב."