משפחת בנט
משפחת בנטצילום: עצמי

לקראת השבעת הממשלה החדשה ביום ראשון הקרוב, נקבעים גם סידורי האבטחה של ראש הממשלה המיועד נפתל בנט.

בישיבת היערכות של השב"כ שהתקיימה היום (חמישי) נמסר לבנט כי בשלב הראשון ילדיו לא יאובטחו באופן קבוע מכיוון שאין בכך צורך. ייתכן שהם יאובטחו באירועים או במקומות ציבוריים אך לא באופן קבוע.

על פי הדיווח של הכתבת גילי כהן בכאן 11, ילדיו של ראש הממשלה נתניהו מאובטחים באופן קבוע, ולשכת ראש הממשלה אף לחצה שגם לאחר סיום כהונת ראש הממשלה ילדיו ימשיכו להיות מאובטחים.

אנשיו של נתניהו רצו שהילדים יאובטחו למשך שנתיים מסיום הכהונה, אך לאחר שהדרג המקצועי קבע שאין צורך ביותר מחצי שנת אבטחה, סוכם בינואר בועדת השרים כי ילדי נתניהו יישארו מאובטחים למשך שנה מתום הכהונה.

כלומר, החל מיום ראשון, אם הממשלה תושבע, בזמן שילדי ראש הממשלה בנט לא יהיו מאובטחים, ילדיו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו, דווקא כן.

מהשב"כ נמסר כי הם לא מתייחסים לשיקולי אבטחה. לשכת בנט: "סידורי האבטחה לרה"מ המיועד נפתלי בנט ובני משפחתו נקבעים ע"י גורמי הביטחון בהתאם לשיקול דעתם המקצועי בלבד''.

מלשכת רה"מ נמסר בתגובה: "לראש הממשלה ומשפחת נתניהו אין שום קשר להחלטות בנושא האבטחה שמתקבלות ע״י גורמי הביטחון בלבד".

בתוך כך, רבה של ירושלים הרב אריה שטרן המודאג מהקריאות הקשות נגד ראש המשלה המיועד נפתלי בנט, פרסם קריאה להרגעת הרוחות.

"נחרדתי לראות בימים האחרונים קריאות חריפות נגד הממשלה שקמה", אמר הרב שטרן, ''עלינו לזכור שגם אם מסתייגים מאוד מדרך הרכבתה ראוי להימנע מקריאות חריפות שעלולות לגרום להחרפת האווירה ואף לאלימות, עלינו לזכור שאנשים אחים אנחנו".

השבעת הממשלה תתקיים ביום ראשון הקרוב בכנסת. הצבעת האמון על הממשלה החדשה, בראשות יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, תיערך בישיבה מיוחדת במליאה. קודם לכן תיערך הצבעה לבחירת יו"ר לכנסת ה-24.