שמעון ריקלין
שמעון ריקליןצילום: יוני קמפינסקי

העיתונאי שמעון ריקלין הודיע היום (חמישי) כי יפסיק להזמין לתכניתו המשודרת בערוץ 20 חברי כנסת ממפלגות 'ימינה' ו'תקווה חדשה'.

"ביקשתי מהעורכת של התוכנית שלי לא להזמין אף אחד מימינה ותקווה חדשה לראיונות אצלי", הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אין לי עניין לדבר עם נוכלים ובעיקר עם אנשים שלא יודעים להתנהג כמו בני אדם".

הודעתו זו של ריקלין עוררה תגובות. אחד הגולשים כתב לו: "עצוב מאוד לגלות שבעצם כל הדיון של הביביסטים על חוסר המקצועיות של עיתונאים מהשמאל היה נטו פוזיציה". ריקלין השיב: "אין מה להתמקד כעת במקצועיות כאשר הערוצים האחרים מלאי פוזיציה".

למגיב אחר שטען כי גם כך ריקלין נוהג להזמין רק מי שנוח לו, הוא ענה: "זה לא נכון. מזמין מלא אנשי שמאל ערבים וכל מי שמעניין. שמח לקיים דיאלוג עם כולם חוץ מאלו שאין טעם כי הכל אצלם שקר".

בתוך כך, ערוץ 20 בשיתוף מכון "מאגר מוחות" ערכו סקר מנדטים המציג נתונים אודות המפה הפוליטית ערב השבעת ממשלת בנט ולפיד.

לפי הסקר, מפלגת הליכוד שומרת על כוחה במקום הראשון עם 30 מנדטים. יש עתיד מתחזקת עם 23 מנדטים, הציונות הדתית נוסקת משישה לתשעה וש''ס שומרת על כוחה עם תשעה.

העבודה והיהדות התורה שומרות על כוחן עם שבעה מנדטים, כחול לבן של בני גנץ יורדת לשישה, כמו גם מרצ וישראל ביתנו שמקבלות שישה מנדטים כל אחת. הרשימה המשותפת מאבדת מנדט ויורדת לחמישה.

שלוש מפלגות זוכות בארבעה מנדטים: רע"ם של מנסור עבאס, ימינה של נפתלי בנט ותקווה חדשה בראשות גדעון סער.

במפת הגושים: גוש בנט-לפיד עם שישים מנדטים בעוד גוש נתניהו עם חמישים וחמישה. הרשימה המשותפת עם חמישה מנדטים.