איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ איתמר בן גביר לא צעד היום (חמישי) בעיר העתיקה לאחר שבג"ץ דחה את העתירה שהגיש, אבל בחדשות 12 דווח על מה שיכול להראות כמו מארב שמכין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש הממשלה הבא נפתלי בנט בנושא הזה.

נתניהו לא חתם על המלצת המפכ"ל קובי שבתאי לאסור על ח"כ בן גביר לעלות להר הבית. המידע הגיע אל יו"ר עוצמה יהודית רק לאחר שהסתיימו הביקורים בהר.

ההערכה היא שזו בדיוק הייתה הכוונה - נתניהו העדיף "לסנדל" את בנט ולהעביר אליו את ההכרעה. בנט יידרש לטפל בנושא ולקבל החלטה כבר בשבוע הבא.

בשעות אחר הצהריים הגיע בן גביר לשער שכם - זאת לאחר שמפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי אסר עליו לעלות להר הבית. ח"כ בן גביר אמר כי אין בכוונתו להתעמת עם השוטרים אך לדבריו "עצם העובדה שח"כ בישראל לא יכול לצעוד בעיר העתיקה זו הידרדרות, כניעה לחמאס וניצחון לטרור. באתי לכאן כדי למחות נגד ההחלטה של מפכ"ל כושל. לא נוותר על ירושלים ועל העיר העתיקה. זה שלנו".

איתמר בן גביר בשער-שכם: "מקווה שמותר לי לנשום במדינת ישראל"

עוד אמר בן גביר: "מה השלב הבא? חמאס יאיימו עלינו שהרכבת הקלה גם לא תיסע כאן? אני לא מתקפל. המפכ"ל התנהל בצורה כושלת וצריך ללכת הביתה. זה ביזיון, זו בושה".

עשרות ערבים התפרעו בשער שכם לאחר שבן גביר עזב את המקום. המשטרה השתמשה ברימוני הלם לפיזור המהומות. שלושה נעצרו בחשד להפרת הסדר.