עמית סגל
עמית סגלצילום: Hadas Parush/Flash90

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, מתייחס לחילופי השלטון הצפויים בישראל בשבוע הבא וקורא לפוליטיקאים שלא להשוות את פעולותיהם לאלו של בנימין נתניהו.

בעיתון ידיעות אחרונות כתב סגל: ''בכל פעם שפוליטיקאי נדרש להתמודד עם מחדליו, עם הבטחות בחירות שהפר או עם זגזוג תורן הוא הסביר, ש'אבל ביבי'. לפיד הבטיח ממשלה רזה ואז יצר מאגר שומנים ענק של 34 חברי ממשלה? אבל ביבי מינה יותר. החוק הנורבגי הופך את הכנסת לתחנת רכבת? אבל ביבי התחיל עם זה. חאן אל אחמר לא מפונה? אבל גם ביבי לא פינה''.

"מרגע שהאחריות תעבור בשבוע הבא לידיים חדשות, יגלו כולם, למרבה תדהמתם, ש'רק לא ביבי' זו לא מדיניות, ונתניהו איננו התירוץ האולטימטיבי. למרבה הצער, תאונות דרכים יוסיפו להתרחש, טריבונות עדיין מאיימות ליפול, אפילו חדרי החקירות של המשטרה לא יושכרו כחלל עבודה ל־WEWORK. בנט ולפיד אמרו – ובצדק רב – שהמדינה לא תיגמר ביום שאחרי נתניהו. אבל האובססיה לנתניהו צריכה להסתיים''.

לדברי סגל, מי שמבקש להחליף את ראש הממשלה לא יכול לאמץ את ההתנהלות שבשלה, בין היתר, ביקש מראש את החלפתו או להציג אותה לציבור כסטנדרט לפעולה.

"אם סער סבור שנתניהו מנע שינויים נדרשים במערכת המשפט, הוא לא יוכל להסתפק ב'גם ביבי לא שינה דבר', אלא יצטרך לחולל שינויים. אם אלקין מתקומם על הקפאה שקטה ביו"ש, כשר שיכון מצופה ממנו לבנות יותר ולא לחקות את המקור. אם לפיד טוען נגד מינויים סיטוניים, יתכבד ויוותר על כמה משרות מיותרות.

''אם ליברמן מקונן על הגירעון, יואיל נא לסגור אותו במקום לכסותו בהטרלות ליו"ר האופוזיציה המיועד. תפקידו של השלטון הוא לשלוט. נתניהו נפרד מהשררה, מחליפיו יצטרכו לעשות יותר מאשר לתפקד כאופוזיציה של יושב־ראש האופוזיציה'', כתב סגל.