גלילה רון פדר והקוראים הצעירים
גלילה רון פדר והקוראים הצעיריםצילום: אריאל פייגלין

כמו שיודע כל ג'נטלמן, לא שואלים סופרת כמה שנים היא כבר משתתפת באירועי שבוע הספר, אז רק נגיד שגלילה רון פדר-עמית היא בין הסופרים הכי ותיקים בשבוע הספר. כמה ותיקים? סדר גודל של ארבעים שנה.

"זו התרגשות גדולה לחזור", היא מספרת, "ובאמת מגיעים אליי הורים שגדלו על הספרים שלי ובתור ילדים קיבלו חתימות בשבוע הספר ועכשיו הםמביאים את הילדים שלהם. ואפילו, ממש בשנים האחרונות, הם כבר מתחילים להביא נכדים".

יש משהו מיוחד ביריד השנה? בכל זאת, שבוע הספר לקח הפסקה לא מתוכננת של שנה בגלל הקורונה

"תראה" , גלילה אומרת, "כשמדלגים על שנה זה משהו יותר מיוחד, ויש התלהבות גדולה לחזור לשגרה אחרי הקורונה ושבוע הספר הוא חלק מהשגרה הזו". גם מבחינת גלילה יש משהו מיוחד בשבוע הספר הזה, וזה הספר החדש שלה - 'לא בובה על חוט', ספר למבוגרים מהסדרה הביוגרפית שלה 'סיפורי חיים'.

"זו פעם ראשונה שאני כותבת על אישה", מסבירה גלילה מדוע הספר מרגש אותה במיוחד, "ולא סתם אישה אלא אישה מאוד מיוחדת - רחל ינאית בן צבי, וזה סיפור מדהים של אישה מעצימה ובלתי רגילה ופשוט כיף לראות את ההתעניינות סביבו".

"אגב", היא מסכמת, "כסופרת בדרך כלל אני פוגשת ילדים רק במסגרת בית ספר או ספריה, ולכן לי אישית תמיד כיף לראות בשבוע הספר את הילדים כשהם בלי מורה או אחראי. כל מי שחושב שיש ירידה בקריאה שיבוא לשבוע הספר ויראה איך ילדי ישראל באים ומתנפלים על הספרים ורוצים אותם".