ארי שביט ורון בן ישי עם מנכ"ל ידיעות ספרים דובי אייכנוולד
ארי שביט ורון בן ישי עם מנכ"ל ידיעות ספרים דובי אייכנוולדצילום: איציק בירן

את רון בן ישי וארי שביט אנחנו רגילים לקרוא מעל דפי העיתון או האתר, אבל השניים מחזיקים גם בטייטל נוסף מעבר ל'עיתונאי' והוא התואר 'סופר'. כל אחד מהם חתום על שני ספרים, ולרגל שבוע הספר באנו לשמוע מהם איך משלבים בין השניים.

"בראש ובראשונה אני עיתונאי" מדייק אותי בן-ישי שמכהן ככתב הצבאי של ynet, וגם את הספרים שלי אני כתבתי כעיתונאי ולא ככותב ספרות קלאסית. אבל, וזה אבל גדול, גם עיתונאי וגם סופר הוא בבסיס מספר סיפורים, ולכן אני רואה בעצמי קודם כל מספר סיפורים".

"את הספרים שלי כתבתי כי היה לי חבל לפספס סיפורים טובים שיישכחו. בחיי, מבטיח שזו הסיבה. לכן בספרים שלי אתה תמצא גם מלחמות, אבל גם סיפורים קצרים שלא קשורים לנושאי הסיקור שלי בכלל".

ארי שביט לעומת זאת רואה בעצמו יותר סופר מעיתונאי. "בניגוד לרון שהוא רפורטר על" אומר שביט שבשנתיים האחרונות כותב טור קבוע במקור ראשון, "גם כשאני כותב בעיתון אני חושב על המאקרו. כמוהו אני מאוד אוהב לספר סיפורים ואני באמת עסוק במצב הישראלי 24/7, אז גם כשאני כותב מאמרים הם קצת מן ספרים קטנים כאלו".

ואיך המפגש פה עם הקהל הירושלמי? אנשים באים לדבר איתכם על הספרים או על פוליטיקה ותקשורת?

"שנינו ירושלמים במקור שכבר לא חיים בירושלים" מתנדב שביט לענות, "אז יש משהו נורא מרגש לא רק בחום ובאינטרקציה, אלא בזה שאתה רואה אנשים שבאמת קוראים, אנשים שמתעניינים, שלא באים רק להסתובב".

"מן הסתם בתחום הפוליטי יש פער ביני לבין רוב האנשים פה, אבל אני נורא נהנה מהשיחות והדיאלוג, מלחפש את המשותף לנו. מרגיש את האחדות, בניגוד לכל הגועל נפש והחמיצות והמרירות. פה מרגישים איך עם ישראל קורא, חושב, מדבר ואוהב. זה מקסים".

"נכון" מסכים בן-ישי, "ובאמת יש לנו הרבה מאוד שיחות על התקשורת עם אנשים שבאים לקנות, אבל אנחנו באים עם ראש מאוד פתוח לשיחות האלו ומוכנים גם לשמוע ביקורת".