עיסאווי פריג'
עיסאווי פריג'צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

חבר הכנסת עיסאווי פריג' ממרצ שיתמנה היום (ראשון) לשר לשיתוף פעולה אזורי, הופתע מקריאתו של השר הנוכחי אופיר אקוניס לסגור את המשרד.

"הבנתי שאופיר אקוניס נזכר היום שהמשרד לשיתוף פעולה אזורי, בראשו עמד עד היום, הוא למעשה מיותר. אם כך, נראה לי שיהיה גם מיותר שניפגש, כי אין טעם בחפיפה עם מי שאומר שתפקידו היה מיותר'', אמר פריג'.

הוא קרא לאקוניס ללמוד פרק בממלכתיות ובהעברת שלטון ראויה, כלשונו. ''בינתיים אבצע חפיפה מול עובדות ועובדי המשרד שזקוק לשר שמאמין בו ובחזון ההשתלבות במרחב, ולא במי שכנראה ראה בו רק כיבוד שסיפק לו פינוקים מיניסטריאליים''.

כאמור, השר אופיר אקוניס שנמצא ביומו האחרון בתפקיד השר לשיתוף פעולה אזורי, הודה הבוקר (ראשון) כי המשרד מיותר וצריך להיסגר. "המשרד הזה היה צריך להיסגר מזמן. הוא נולד בחטא כאתנן פוליטי של אהוד ברק לשמעון פרס שלא קיבל את תפקיד שר החוץ. הוא היה צריך לחזור למשרד החוץ", אמר אקוניס.

אקוניס הוסיף: ''הייתי מצפה מממשלת שינוי לכאורה לא לעשות חוק נורבגי מופרך בעלות של 25 מיליון שקל בשנה ולא לקיים משרדים שלשיטתם היו צריכים להיסגר".

בראיון לגלי צה''ל נשאל אקוניס מדוע כיהן בתקופה האחרונה במשרד שאין בו צורך, וטען: "עמדתי לגבי קיומו של המשרד נאמרה בפורומים פנימיים, ובלאו הכי היינו בממשלת מעבר כמעט חצי שנה".

מי שייכנס לנעליו של אקוניס הוא חבר הכנסת עיסאווי פריג' ממרצ. יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ יהיה שר הבריאות וחבר הקבינט המדיני-בטחוני, ח״כ תמר זנדברג תהיה השרה להגנת הסביבה ויו״ר ועדת השרים להגנת הסביבה, וח״כ יאיר גולן יכהן כיו״ר ועדת עליה, קליטה ותפוצות, יו״ר ועדת משנה בוועדת חוץ וביטחון, חבר ועדת המשנה לשירותים חשאיים.

בנוסף, ח״כ ראידה רינאווי זועבי תהיה סגנית יו״ר הכנסת וח״כ מוסי רז יהיה יו״ר הוועדה לעניין הקרן לאזרחי ישראל. שניים משרי מרצ יתפטרו במסגרת החוק הנורבגי, ואז ייכנסו לכנסת מיכל רוזין וגבי לסקי.