במסגרת שבוע אהבת חינם המשותף עם קרן יחד מתארח באולפן ערוץ 7 יו"ר ומייסד הקרן, הרב הלל הורביץ ומספר על הקמתה לפני כשבע שנים וההיערכות הארגונית והתפעולית של הקרן, היערכות שנמשכה כשנתיים.

כיום, מספר הרב הורביץ, מונה הקרן כ-25 אלף בתי אב. עד היום סייעה הקרן ל-480 יתומים ממשפחות הקרן, הזכאים לסיוע מתוקף היות המשפחות חברות הקרן. סכום הסיוע שקיבלו אותם יתומים מהקרן נאמד בכ-62 מיליון שקלים. הרב הורביץ מציין בדבריו את הצער והכאב הגדול הכרוך בכך שאין יכולת לסייע למי שאינו חבר בקרן, על אף גודל הטרגדיה שפקדה את המשפחה. "תקנון הקרן אינו מאפשר לעזור למי שאינו רשום כחבר בקרן".

"הכוח של קרן יחד הוא הערבות ההדדית. אין כאן קרן של כמה מנהלים שמגייסים כספים בעולם. לא זו הבשורה של קרן יחד, אלא זו בשורה של חברה ערכית, אידיאליסטית ומתוקנת שלוקחת אחריות על עצמנו", אומר הרב הורוביץ ומציין כי גם הממשלה אינה יכולה לממן את הכול והבשורה של קרן יחד היא לקיחת האחריות הקהילתית מבלי להיתלות על האחר.

להצטרפות לקרן יחד לחצו כאן

"קרן יחד רוצה לסייע ליתומים צעירים, עד גיל 30. מדובר במקרים של מוות טראגי שתמיד לא מגיע בזמן... תמיד זה ערב בר מצווה, ערב כניסה לכיתה א', ערב חתונה וכו'", אומר הרב ומספר על החוויה הלא קלה העוברת עליו כאשר הוא עצמו יוצר את הקשר הטלפוני הראשוני עם בן הזוג האבל. "מתקשרים אלינו מהקהילה לבדוק אם המשפחה בקרן יחד וכך גם המשפחות עצמן מתקשרות לבדוק, שהרי כיום הקרן מפורסמת בכל קהילה. מיד כשמגיעה אלינו הידיעה אנחנו בודקים במחשב שאכן המשפחה רשומה. אנחנו מתקשרים מיד בתום השבעה לחיזוקים וליטופי נחמה ומבקשים לידע באופן רשמי שהמשפחה חברה בקרן יחד ומיד נפתח תיק מסודר ובתוך פרק זמן קצר נקיים פגישה ונציג בפניהם את התכנית הכלכלית ונעמיד את התקציב לטובת הילדים".

השיחה הראשונית הזו, מספר הרב הורוביץ, היא תמיד מרגשת עד דמעות. "תמיד מפגש עם טרגדיות הוא דבר מאוד קשה ומרגש ומלא עצמות נפשיות שלחיזוק, אבל כשרואים את התגובה של האלמן או האלמנה שהם הורים לחמישה שישה או שבעה יתומים ואומרים להם שכל ילד יקבל מענק משמעותי של 150 אלף שקל, מה שיכול להגיע במכפלות של מספר הילדים לכמיליון שקל, זה מבשר לאלמנה שיש לה גב כלכלי וביטחון כלכלי. הנושא הזה עובר מיד בראש עם האבדן, איך אגדל את הילדים, הרי יש חתונות ולימודים וכו'. אלו נושאים שעולים לכולנו בראש ומיד עם האבדן זה עולה".

להצטרפות לקרן יחד לחצו כאן

את אנחת הרווחה של האלמן או האלמנה ניתן לשמוע מיידית ואחת התגובות הקבועות של האלמנים והאלמנות היא שכאשר עלה הרעיון להירשם לקרן איש לא שיער שהדבר יגיע עד אליהם לבית פנימה, והכול נעשה רק מתוך התפעלות ממפעל החסד הגדול.

ייחודיותה של הקרן היא גם בכך שמקבלי הסיוע והתמיכה הם אלה שעד לא מכבר סייעו תמכו ותרמו לאחרים. מעמד זה של מי שתרם וסייע איתן לאין ערוך ממי שרק מקבל ונתמך. המשפחות רואות בסיוע המגיע בהיקפים גבוהים כל כך ובאופן מיידי לא פחות מנס כלכלי שמציל את המשפחה.

הרב הלל הורוביץ מציין כי כעת מדובר בכרבע ממשפחות הציבור הציוני דתי וזו השעה לקרוא לעוד ועוד להצטרף אל מפעל החסד שבו נתינה קטנה מאוד, של כארבעים שקלים בחודש, הופכים ברגע אחד למיליון שקל שמגיעים באופן מדויק ומסודר למי שזקוק. לזאת הוא מוסיף ומציין את המשמעות של בנייתה המחודשת של משפחה שעל אף האבדן הקשה אינה מתפזרת והילדים מתפתחים ויוצאים ללימודים מסודרים שבונה את עתידם ואת ביתם של הילדים עצמם, כך שהחסד הוא חסד לדורות.

להצטרפות לקרן יחד לחצו כאן