סטרלינג. כבש את השער היחיד ועשה היסטוריה
סטרלינג. כבש את השער היחיד ועשה היסטוריהצילום: רויטרס

0:1 קטן גדול. 9 הופעות אירופיות חיכו אוהדי אנגליה בכדורגל לפתיחה שכזו. היום (ראשון) זה סוף סוף קרה ונבחרת אנגליה פתחה את הופעתה באליפות אירופה בכדורגל עם ניצחון היסטורי לראשונה אי פעם.

היה זה במשחק שהיווה את שחזור חצי גמר המונדיאל ב-2018, כאשר אנגליה אירחה באצטדיונה הביתי, אצטדיון וומבלי שיארח את משחקי חצי הגמר והגמר הגדול בעוד חודש, את סגנית אלופת העולם, נבחרת קרואטיה.

שער אחד של סטרלינג בדקה ה-57 עשה את העבודה עבור אנגליה ואת ההיסטוריה עבור שתי הנבחרות, כאשר אנגליה משיגה ניצחון ראשון אי פעם במחזור פתיחת הטורניר ואילו לקרואטיה זהו הפסד ראשון אי פעם במשחק הפתיחה של הטורניר האירופי והיוקרתי.

זו לא הפעם הראשונה בה אנגליה מנצחת את קרואטיה באצטדיון וומבלי, כאשר במסגרת ליגת האומות חזרה זו מפיגור לניצחון בבית בתוצאה 1:2 משערים מאוחרים של לינגארד והארי קיין.

זו גם לא הפעם הראשונה בה השתיים משחקות אחת מול השניה ביורו, כאשר גם בפעם הקודמת שזה קרה, ידם של האנגלים הייתה על העליונה כשגברה עליה ב-2004 בתוצאה 2:4 בליסבון. בכלל, המאזן של קרואטיה מול אנגליה בוומבלי עומד על ניצחון אחד, תיקו ושני הפסדים. הערב הצטרף עוד ניצחון אנגלי למאזן.

האנגלים שניצחו בכל ששת המשחקים האחרונים שלהם, עושים צעד גדול בדרך אולי לשחזור השיא שלהם ביורו - המקום השלישי, ואולי הפעם סוף כל סוף הנבחרת שנחשבת ללוזרית הגדולה ביותר בכדורגל האירופי, סוף סוף תלך עד הסוף בזכות היתרון הבייתי, כמעט כמו שעשתה ב-1996 כשהגיעה עד לחצי הגמר.