עיצוב בית
עיצוב ביתצילום: pexels

התייעצות עם מעצב פנים תעלה 200-600 ש"ח לשעה. אם נרצה לעצב מחדש את כל הבית, נשלם סכום משמעותי שנע בין 10-30 אלף ש"ח. לשם השוואה, עיצוב של דירת 3-4 חדרים יעלה לנו כ-2,000-4,000 ש"ח, לא כולל רכישת רהיטים, פסלים, תמונות ואביזרי אמנות או דקורציה. אז על רקע מספרים כאלה, אפשר להבין למה בית מעוצב הוא אולי חלום של רבים מאיתנו – אך חלקנו מעדיפים לוותר עליו.

העניין הכלכלי בהחלט לגיטימי כאשר שוקלים אם ומתי לעצב את הבית. מצד אחד, גם ככה יש לנו התחייבויות קודמות על תשלום משכנתא, חוגים לילדים, אירועים משפחתיים או מחשבות על טיול לחו"ל. מצד שני, עיצוב חלל הפנים הוא לא פריבילגיה אלא תנאי לאיכות חיים. בנוסף, יש כמה דרכים לעיצוב הבית בצורה שקולה וללא בזבוז יתר של זמן או הוצאות:

1. התחילו בחללים החשובים

ההמלצה החשובה ביותר היא לקבוע את מסגרת התקציב ומיד לאחר מכן להתמקד בחללים החשובים. תבונה כלכלית מבוססת על פשרות, אז עכשיו זה בדיוק הזמן לקבוע סדר עדיפויות ברור.

אם למשל אתם מעצבים את הבית כדי להכין אותו לקראת מכירה או השכרה, סביר להניח שתרצו להתמקד בחלל הכניסה, הסלון והמטבח כי אלו החדרים הראשונים שהקונים או השוכרים הפוטנציאליים יבקשו לראות. אבל אם מטרת העיצוב היא להתאים את חלל הפנים לסגנון החיים המעודכן של ההורים והמשפחה, דווקא חדרי השינה יצטרכו לקבל את מלוא תשומת הלב.

2. השתמשו בפרקט למינציה ובתחליפים מלאכותיים

מה שצפוי לייקר משמעותית את עלויות עיצוב הפנים של הבית שלכם הם חומרי גלם טבעיים. אמנם אי אפשר להתעלם מהיתרונות של פרקט טבעי או שיש, אבל יש גם מגבלות תקציב שבהן צריך להתחשב. ספציפית עבור הריצוף, תגלו להפתעתכם שפרקט למינציה לדוגמא מספק פתרון לא פחות אקסקלוסיבי מעץ גושני.

כיסוי של הרצפה בפרקט למינציה יעלה לכם כ-70 ש"ח למטר ייתן לכם שקט לפחות כמה שנים קדימה. כמו כן, זה פתרון ריצוף אידיאלי עבור בית עם ילדים ותינוקות כי יותר קל לנקות, לתחזק ולטפל בו.

3. אל תחליפו – תחדשו

יש פתרונות עיצוב פנים שמתכתבים עם הצרכים ועם מסגרת התקציב שלכם. בגלל שאתם לא היחידים שהולכים לישון עם חלומות גדולים ומתעוררים למציאות, גם מעצבי פנים מחפשים כל הזמן אחר פתרונות שיחסכו עבורכם הוצאות.

אחד הפתרונות הרלוונטיים הוא חידוש של המטבח במקום החלפה שלו. בעוד החלפת כל המטבח תעלה לכם עשרות אלפי שקלים, חידוש הדלתות, החלפת ידיות או צביעה יעלו כמה אלפי שקלים בודדים וייתנו תחושה של חלל פנים חדש.

4. אל תשכחו את התאורה והקירות

הדברים הקטנים עושים הבדל גדול בבית מעוצב. ראשית, השתמשו בטפטים לחיפוי הקירות ותוכלו אחת לכמה שנים לרענן את האווירה בלי להיכנס למינוס בבנק. שנית, נצלו את היתרונות של תאורה מלאכותית על מנת להשיג אשליה אופטית של חלל גדול ומרווח גם בחדרים קטנים.

התאורה והקירות ישלימו את תהליך העיצוב ויאפשרו לכם להתאים אותו לטעם האישי שלכם. עם מגוון כל כך גדול של טפטים וגופי תאורה, השמיים הם הגבול.

כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.