איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: יצחק קלמן

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיש הצעת חוק שמבקשת לקבוע: מי שימכור את עקרונותיו תמורת שררה בממשלה יוכל להשתמש רק ברכב מסוג מיצובישי.

לפי הצעת החוק, ראש הממשלה בנט, שר הפנים, השר לשירותי הדת, יו"ר הקואליציה, סגן שר במשרד ראש הממשלה ויו"ר ועדת הכנסת ישתמשו רק ברכב מסוג מיצובישי, כיאה למי שמוכר את עקרונותיו תמורת שררה, ובהתאם להיסטוריה ולתקדים גולדפרב בהצבעה על הסכם אוסלו.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "בבחירות האחרונות לכנסת הצהיר יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט מעל כל במה אפשרית כי יקים רק ממשלת ימין, כי לא יכתיר את לפיד כראש ממשלה – גם לא ברוטציה, וכי לא יקים ממשלה בתמיכת רע"מ. אלא שהצהרות לחוד, ומעשים לחוד. בנט הודיע כי הוא מקים ממשלה עם יש עתיד, מרצ, העבודה ובתמיכת רע"מ. בכך, מוכר בנט את כל הבטחות הבחירות– תמורת שררה, מינויו האישי כראש ממשלה".

עוד נכתב בדברי ההסבר: "בנט הוא לא הראשון שמכר את עקרונותיו עבור השררה. כזה היה גם אלכס גולדפרב, חבר כנסת אלמוני מסיעת 'צומת', שהתפרסם בזכות עריקתו לשמאל תמורת מיצובישי. כמו גולדפרב, גם בנט וחבריו מוכרים את עקרונותיהם תמורת שררה ותפקידים".

ח"כ בן גביר: "לשקר אין רגליים, אבל יש לו את בנט ששיקר לבוחריו והקים ממשלת שמאל בניגוד להבטחתו המפורשת להקים רק ממשלת ימין. במעשיו מצטרפים בנט וחבריו לאלכס גולדפרב שמכר את הימין תמורת מיצובישי. חברי ימינה: שיקרתם, סעו במיצובישי".