נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: אריאל זנדברג

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח הערב (ראשון) עם נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן.

בנט הודה לנשיא ביידן על ברכותיו לרגל השבעת הממשלה החדשה, ועל מחויבותו ארוכת השנים למדינת ישראל וביטחונה.

בנט ציין את הערכתו לנשיא ולתמיכתו בישראל במהלך מבצע שומר החומות, וציין כי הוא רואה בו חבר גדול של מדינת ישראל.

המנהיגים הדגישו את חשיבות הברית בין ישראל לארה"ב, כמו גם את מחויבותם לחיזוק הקשרים בין המדינות ולשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל.

מיד אחרי השבעת הממשלה פרסם הבית הלבן ברכה בשמו של ביידן, שבה אמר הנשיא: "בשם העם האמריקני אני מברך את ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד וכל חברי הממשלה החדשה. אני מצפה לעבוד ביחד עם ראש הממשלה בנט לחזק את כל ההיבטים של מערכת היחסים ההדוקה והמתמשכת בין שתי המדינות שלנו. לישראל אין חברה טובה יותר מארה"ב".

בהצהרתו הדגיש ביידן: "הקשר המאחד את העמים שלנו הוא עדות לערכים המשותפים שלנו ולעשורים של שיתוף פעולה הדוק. בשעה שאנו ממשיכים לחזק את השותפות שלנו, ארה"ב נותרה איתנה בתמיכה בביטחון ישראל. הממשל שלי מחויב במלואו לעבוד עם ממשלת ישראל החדשה לקידום הביטחון, היציבות והשלום למען ישראלים, פלסטינים ואנשים בכל האזור".

בנט הודה לביידן. "תודה לך אדוני הנשיא", כתב ראש הממשלה החדש. "אני מצפה לעבוד איתך כדי לחזק את הקשרים בין שתי המדינות שלנו".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בירכה את בנט: "נמשיך לפעול בכל הכוח למען ביטחונה של ישראל ולמען שלום במזרח התיכון. את גרמניה וישראל מאחדת חברות חד פעמית שאותה אנו רוצים להמשיך. אני מאחלת לך, לאזרחיות ואזרחי ישראל כוח, התלכדות והצלחה במשימה שלפניכם".

שר החוץ של ארה"ב בלינקן הצטרף לברכות: "נמשיך לעבוד עם ישראל בקידום סוגיית השלום, ונישאר מחויבים לביטחונה של ישראל. אנו מצפים לחזק את כל ההיבטים בשותפות של ארה"ב וישראל, ועובדים יחדיו למען עתיד בטוח ומשגשג".

שר החוץ הבריטי דומיניק ראב ברך את הממשלה החדשה: "מצפה להמשיך את שיתוף הפעולה בין בריטניה וישראל בתחומי הביטחון, המסחר, שינויי האקלים ועבודה משותפת להבטחת שלום באזור".

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ בירך את בנט ולפיד: "מצפה לעבוד איתכם. אוסטריה מחויבת למען ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ותמשיך לעמוד לצידה".