יורם ואוסף הבולים
יורם ואוסף הבוליםצילום: ענת מחנאי

יורם לובינקייר, בן 54, מתל אביב החל לאסוף בולים מגיל קטן. "הייתי בן 16 ונשארתי בבית בגלל מחלה, זמן ממושך. באותם השנים אמא היתה מנויה של השרות הבולאי וביקשה שאעשה לה סדר בבולים. נהניתי מאוד מהמיון ועל הדרך גיליתי שחסרים לה כמה בולים".

אימו של יורם היתה אספנית בולים, לא פעילה במיוחד, בעיקר אספה בולים מטעמי ציונות, ארץ ישראלים. את הבולים היתה מקבלת מידי פעם מהשרות הבולאי שהיה מכין אחת לתקופה, בול חדש, ושולח למנויים שלו.

כך קבילה מבנה רשימה של בולים שחסרים מתוך קטלוג הבולים שהיה לה וכשיצאה לשנת שבתון כמורה, טיפלה בחוסרים דרך חנות בולים שהיתה ליד הבית שלהם. יום אחד חזרה מהחנות של הבולים וסיפרה ליורם שיש סדרת בולים של שחמט ושאלה אותו "אולי יעניין אותך?".

יורם נדלק על העניין, החל לזהות שחקני שחמט מהעולם, מאיזה ספר הציור לקוח, ובולי השחמט הפכו לתחביב ראשי בחייו עד היום – כבר 40 שנה.

כיום יש לו קרוב ל-1000 בולים באוסף האישי שלו ומידי שנה הוא מארגן תערוכת בולים עם מיטב האספנים בארץ ומשקיע שעות לא מבוטלות באהבתו לבולים, החל מכתיבת מאמרים לעיתונות בארץ ובעולם, כתיבה בעיתון מקצועי של אספני בולים בישראל וחבר באגודת אספני בולי שחמט.

בהשכלתו הוא ד"ר לפיזיקה שעבד בתחום ההייטק ובשנים האחרונות עובד בתחום הנדל"ן.

בימים אלו הוא עומד מאחורי תערוכת הבולים הוירטואלית AAPE 2021 , תערוכה שבמסגרתה מוצגים לראווה אוספים של פריטים הקשורים לבולאות ולתולדות הדואר . התערוכה נועדה לצקת תוכן בולאי להסכמי אברהם ולכן היא נקראת AAPE 2021 (Abraham Accords Philatelic Exhibition). הגוף שמארגן את התערוכה הנו התאחדות בולאי ישראל, הארגון שמאגד את אספני הבולים בישראל.

התערוכה יוצאת לדרך השנה באופן וירטואלי בעקבות שיתוף פעולה בין 3 מדינות: ישראל, ארה"ב, איחוד האמירויות, כשכל אחת מהמדינות מציגה עד 9 אוספים - אחד באגף הכבוד ושמונה באגפים האחרים, בדגש על אוספים שרובם קשורים למזרח התיכון.

התערוכה תיפתח ב-15 ביוני ותסתיים ב-30 ביוני. האוספים המוצגים בתערוכה נבחנים על ידי צוות של שופטים, שכל אחד מהם הוא אספן בולים שהציג בעבר בתערוכות בולים וזכה להגיע לרמה גבוהה במיוחד. התערוכה הנה ביוזמת התאחדות בולאי ישראל, עמותה שלא למטרת רווח, שהוקמה לשם טיפוח וקידום נושא הבולאות בארץ.

תערוכת בולים וירטואלית AAPE 2021 תפתח מחר ה-15/6 ותמשך עד ה-30/6, ללא תשלום.

אתר התערוכה www.aape2021.com