פסטיבל אומניות הבמה
פסטיבל אומניות הבמהצילום: יחצ

נשיא המדינה, ראש העיר ירושלים, מיטב האמנים הישראלים וחשיפת שירים שמעולם לא הולחנו: עיריית ירושלים תקיים בסוף חודש יוני את פסטיבל ירושלים לאמנויות הבמה, כאשר ערב ההשקה המרגש "לילה אחד של אהבה" יהיה בסימן 21 שנה לפטירתו של המשורר האהוב, זוכה פרס ישראל לשירה, יהודה עמיחי.

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים: 21-25.06.2021. במהלך מופע ההשקה יושמעו שירים של עמיחי וכן יוצגו עיבודים מרגשים לשירים, שעד כה לא הולחנו מעולם, ע"י מיטב האמנים וביניהם - אסתר ראדה, שי צברי, שלומי שבן, שאנן סטריט, סיון טלמור ואלעד לוי.

כדי לטעום מעט, הנה חלק מן ההצגות והמופעים שייקחו חלק בימי הפסטיבל:

-תאווררי -

מה עושות אימהות חילוניות כשמגלות שבנותיהן האהובות חוזרות בתשובה? הסוגייה נחפרת לעומק ב“תתאווררי". לכל אדם יש את הדרך שהוא בוחר לעצמו. לא תמיד זה תואם במדויק את התוכניות של ההורים. איך מגשרים על הפער? קומדיה מרגשת מלאה באחדות בין אמא לבת, בין חילונים לדתיים, ובין אדם לעצמו.

-סטיגמטה - אסירים פליליים המשתתפים בכלא בחוג תיאטרון משתפים בחוויות על ילדותם, משפחתם והיומיום בכלא. האסירים מספרים על ה"סטיגמטה" שלהם, אותם סימנים שחקוקים בגופם ומעידים על חוויות ההיפגעות והפגיעה שלהם. הסיפורים מעוררים תהיות: האם העבריינות מוּלדת? גורל שחתום בבשר? ואולי הסכנה והאלימות קיימות לא רק מעבר לחומות, אלא טבועות גם בגופנו-שלנו?

-בינת אל פאנק - פאנק תימני - הרכב האינדי הוותיק ועטור השבחים שהתפתח בירושלים. לאחר אלבום שני ייחודי ומרענן, חוזר ההרכב להופעה ביתית לכבוד פסטיבל ירושלים לאמנויות. הסגנון של בינת אל פאנק מבוסס בעיקרו על שילוב פאנק עם מוסיקה תימנית מסורתית, אך מושפע גם מסגנונות רבים כמו אפרו-ביט, מוסיקה ים תיכונית, ג'אז ורוק פסיכדלי תורכי.

-אנא עארף אלקטרו חאפלה ערבית - חגיגה אתנית אלקטרונית, המשלבת כלי נגינה מסורתיים - קמנצ'ה פרסי וסאז תורכי, עם סאונד אלקטרוני בועט ומקפיץ.

-ג'רוזלמושיין - מחול וקולנוע נפגשים על המסך. ערב הקרנה חגיגי שמוקדש כולו לגוף, לתנועה ולמחול. במהלך הערב יוקרן מקבץ של עבודות וידאו דאנס ו-וידאו ארט נבחרות מהשנים האחרונות. הערב ייערך בשיתוף איגוד יוצרי הקולנוע והטלוויזיה בירושלים.

-סיפורי ירושלים בהנחיית יוסי אלפי - סיפורים על אנשים, רחובות, חנויות, ריחות, רבנים, בתי כנסת, שפה, טעמים והרבה הרבה אוויר הרים וריח אורנים. ערב של סיפורים עם נוף ירושלמי של אנשים שלא יודעים לשחות.

-אמנויות הבמה על המסך: ישי אדר, עדו דולב, רונה דורון ואיילת סטולר ביום מרתק של סדנאות וכיתות אמן המיועדות ליוצרים ולקהל הרחב. יום העוסק כולו בממשק שבין אמנויות הבמה והמסך.

מֵחָדָשׁ - אמנויות קמות לתחיה באירוע נעילת הפסטיבל. במֵחָדָשׁ נחגוג יחד את שובו של המפגש החי של היוצרים והקהל, בחוץ, ברחוב, במוסדות התרבות והאמנות, באחד המקומות היפים בעיר. בהזדמנות ייחודית זו של הפשרת הקרח מעל פני התרבות, נבקש לחוות ולהתנסות באמנויות הקמות לתחייה לאחר שנת הקורונה, ולהיזכר מחדש כמה התרבות והאמנות חיוניות ומענגות עבורנו.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "פסטיבל ירושלים לאמנויות הבמה הוא הזדמנות יוצאת דופן להמשיך לציין ולחגוג את חזרתם של קהילת היוצרים והיוצרות ומוסדות התרבות לפעילות שוקקת חיים בעיר. נמשיך לקדם את התרבות והפנאי בעיר".