ראשי קואליציית השינוי
ראשי קואליציית השינויצילום: רענן כהן

מנכ"ל ועורך אתר ערוץ 7, עוזי ברוך, שוחח הבוקר (שני) עם רזי ברקאי ורינו צרור בגלי צה"ל, ושיתף אותם בתחושות המעורבות בציבור הימני לנוכח השבעת הממשלה החדשה אמש.

"זו ממשלה בעייתית ומאתגרת מאוד", ציין ברוך, "יש תחושה של אכזבה והחמצה, אי אפשר לומר שמישהו בימין בכלל כולל בימינה מיהר לשתות לחיים".

"כולם רצו ממשלת ימין ולא משנה מי אשם שאין ממשלת ימין מבנימין נתניהו דרך בנט ועד סמוטריץ'", הוסיף ברוך.

בהמשך מתח ברוך ביקורת על חגיגות הפלת נתניהו אמש בתל אביב, "אני לא שותף לשנאת נתניהו ולחגיגות בתל אביב סביב הפלתו של אחד מגדולי המדינאים בעולם. הגדילה לעשות אחינועם ניני שכינתה אותו המן. אני מציע למאזינים לרוץ למגילת אסתר ולהבין מי היה המן הרשע שרצה להרוג ולאבד את כל היהודים".

בהמשך ציין ברוך עוד שתי בעיות מרכזיות שהוא רואה בממשלה הזו, זניחת הברית עם החרדים לטובת מפלגות השמאל, והסיטואציה של ממשלה יהודית שנשענת על מפלגה ערבית, "ראינו את הפרומו כבר אתמול כאשר ח"כ סעיד אלחרומי איים על הקואליציה משום שחשש שיפנו את אמא שלו ממבנה בלתי חוקי שנבנה בנגב או אלי אבידר המאוכזב".

"זו ממשלה שבה ראש ממשלה עם שישה מנדטים יתקשה לנהל את האתגרים מימין ומשמאל שיבואו עליו בקרוב – קואליציה דקיקה שבה חברי כנסת יאלצו להגיע על אלונקות כדי להצביע כמו שראינו אתמול אל לחלץ חברי כנסת מפקקים בכביש מספר 1 כדי שהקואליציה הזו לא תיפול, ועוד לא דיברנו על ביידן שמחכה לו על מדשאות הבית הלבן", הוסיף.

"בסוף ניצן הורביץ מחויב לבוחרים שלו וכבר שמענו הבוקר שהוא רוצה לבטל חוק שקשור לבדיקות דם בקהילה הלהט"בית, מנסור עבאס רוצה לקדם חוקים ולמרב מיכאלי גם יש חוקים משלה", חידד ברוך את הקושי.

עם זאת לדבריו, "בסוף אזרחי ישראל לא רוצים עוד בחירות עוד שיתוק ובחירות חמישיות שישיות ושביעיות – ואתה מקים ממשלה גם אם אתה מפר חלק מההבטחות שלך. ביבי עשה את זה כשאמר לנו זה או אני או לבני – ניצח את הבחירות והלך עם לבני, אני או ברק והלך עם ברק, אני או בני גנץ ומכר הכול לכחול לבן – ולא שמעתי אז את בכירי הליכוד צועקים נוכל גנב רמאי. הממשלה הזו תיבחן בתוצאות, כרגע כולנו מעריכים הערכות ומשערים השערות. אם היא תפתיע לטובה נשמח ואם היא תפתיע לרעה אז נקווה שהיא תתפרק מהר".

"ואחרי הכול צריך לומר זה ראש ממשלה חובש כיפה סרוגה, בן לציונות הדתית ואנחנו מאחלים לה הצלחה ובטוחים כאנשים מאמינים שמאת ה' היתה זאת, היא נפלאת בעינינו".