תלמידי ישיבת ימ"א אלקנה בריקודגלים
תלמידי ישיבת ימ"א אלקנה בריקודגליםצילום: יוני קמפינסקי

ראשי מועצות וארגונים אזרחיים מודיעים על הצטרפותם לצעדת הדגלים שתתקיים מחר (שלישי) בירושלים, לאחר שהושגה הסכמה עם המשטרה על מסלול המצעד.

כזכור, מארגני המצעד דרשו לעבור דרך הרובע המוסלמי בדרכם אל הכותל המערבי. בסוף השבוע האחרון הסכימה המשטרה כי המצעד יצעד מרחוב הנביאים דרך רחוב סולטאן סולימאן עד שער שכם שם, ברחבת השער, תתקיים הרקדה המונית עם דגלי ישראל. משם ימשיכו הצועדים לכיכר צה"ל דרך שער יפו ויכנסו אל הכותל המערבי חלקם דרך הרובע המוסלמי ובחלקם דרך הרובע היהודי (מסיבות של בטיחות וכדי למנוע צפיפות יתר).

עתה, אל תנועות הנוער, המוסדות, הארגונים והמועצות האזוריות גוש עציון ובנימין שיזמו את האירוע מצטרפים גם תנועת ישראל שלי, מועצות אזוריות שומרון, הר חברון ,קרית ארבע ועוד.

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן אמר: "ריקוד הדגלים של תנועות הנוער וכלל עם ישראל מהווה ביטוי לריבונות וחזרתנו לארצנו ולעיר הבירה. עלינו להמשיך להניף את הדגל, ללא מורא, בגאון, בכל מקום בארץ ישראל בוודאי בעיר הבירה. אף מדינה אחרת בעולם לא הייתה מקבלת פגיעה כזו בריבונותה".

יוסי דגן במזבח יהושע
יוסי דגן במזבח יהושעצילום: רועי חדי

יו"ר ישראל שלי שרה העצני הכהן אמרה: "מצעד הדגלים ימשיך לצעוד. אחרי חודש של פרעות ואלימות של ערביי ישראל כלפי שכניהם היהודים, הדבר המתבקש הוא להניף את הדגל בעיר הבירה שלנו. כל תוצאה אחרת היא כניעה בפועל לחמאס, שסימן את ירושלים כמטרה הלאומית והצבאית שלו. את המסורת שהיתה כל השנים אנחנו ממשיכים לקיים, בגאון ובהדר".

שרה העצני
שרה העצניצילום: שלומי בוצר

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי אמר: "עלינו להמשיך ולהניף את דגל ישראל בגאון, ללא פקפוק, ללא בלבול, ללא חשש, מורא או פחד, ובמיוחד ברחובות ירושלים, בירת ישראל".

יוחאי דמרי
יוחאי דמריPhoto by Miriam Alster/Flash90

ראש מועצת קרית ארבע אליהו ליבמן אמר: "זכותינו ההיסטורית החוקית והריבונית לצעוד עם דגלי ישראל בעיר הבירה שלנו בכל מקום ובכל זמן. לאורך ההיסטוריה, כשעם ישראל הוריד את הראש הוא חטף, וכשהיה גאה במורשת שלו ובתורה שלו הוא ניצח, אנחנו תומכים במצעד הדגלים ונגיע בראש מורם".

אליהו ליבמן
אליהו ליבמןצילום: דוברות

גם רשת 'צביה' הודיעה כי היא מצטרפת למצעד הדגלים. "הפעילות החשובה הזאת אינה פוליטית ואינה הפגנתית,, נמסר מרשת צביה. "היא באה להמשיך את ריקוד הדגלים שהופסק על ידי אויבנו ולבטא את אחדותנו סביב ירושלים עיר קודשנו. שותפים לה תנועות הנוער וגופים נוספים".