ביידן ומלכת בריטניה
ביידן ומלכת בריטניהצילום: רויטרס

שעות ספורות לאחר הפגישה בין מלכת בריטניה אליזבת לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מקורבים לארמון המלוכה הבריטי תוקפים את הנשיא.

המקורבים טוענים כי הנשיא האמריקני הפר את כללי הפרוטוקול כאשר המשיך לחבוש את משקפי השמש שלו במהלך הפגישה עם המלכה, והמשיך בכך לאחר שחשף את תוכן שיחתם הפרטית ואת השאלות שהפנתה אליו המלכה.

גרנט הרולד, ששימש כמשרתם של הנסיך צ'ארלס והדוכסית מקורנוול קמילה, אמר למגזין "ניוזוויק" כי העובדה שביידן המשיך לחבוש את משקפי השמש שלו כאשר נפגש עם המלכה, היוו הפרה של כללי הטקס והפרוטוקול הנהוגים בארמון המלוכה בבריטניה.

"למרות שהנשיא ביידן היה רשאי להרכיב את משקפי השמש שלו ביום שטוף שמש בחודש יוני, הוא היה צריך להסיר אותם לצורך מפגש ההיכרות עצמו. אם אתה פוגש את המלכה פנים אל פנים, אין משקפי שמש או משהו כזה, מכיוון שקשר עין חשוב למדי בכל מפגש היכרות. זה בסדר שלביידן היו משקפי שמש, אבל הוא היה צריך להסיר אותם כשפגש את המלכה. כולם חייבים לעשות זאת, לא משנה מי אתה. אפילו בני משפחת המלוכה מסירים משקפי שמש כאשר הם פוגשים בני משפחת מלוכה. זו הפרה של הפרוטוקול. אני מבין שהשמש אולי סינוורה את עיניו, אבל למלכה לא היו משקפי שמש וגם לג'יל, הגברת הראשונה, לא היו משקפי שמש", אמר הרולד ל"ניוזוויק".

ולא רק משקפי השמש, גם העובדה כי ביידן חשף את תוכן השיחה בינו למלכת בריטניה בשיחה עם עיתונאים, גרמו למקורבי ארמון המלוכה הבריטי לטעון כי מדובר במעשה לא ראוי שנוגד את הפרוטוקול.

ביידן סיפר לעיתונאים כי המלכה הבריטית שאלה אותו על יחסיו עם נשיא רוסיה פוטין ונשיא סין שי ג'ינפינג. "היא רצתה לדעת על שני המנהיגים, זה שאני עומד להיפגש איתו, מר פוטין, ועל שי ג'ינפינג", סיפר ביידן לעיתונאים. מדובר במעשה נדיר במיוחד, כאשר ראש מדינה חושף פרטים מתוכן שיחה אישית שניהל עם מלכת בריטניה.