גיורא לוי מצד ימין, נפתלי בנט מצד שמאל
גיורא לוי מצד ימין, נפתלי בנט מצד שמאלצילום: ללא קרדיט

רגע אחרי שנכנס ללשכת ראש הממשלה, נפתלי בנט פקד היום (שני) את קברו של חברו לצוות בסיירת מטכ"ל - סא"ל עמנואל מורנו ז"ל - שנהרג בסיום מלחמת לבנון השנייה.

סא"ל (מיל') גיורא לוי, מפקדו של בנט בסיירת מטכ"ל, סיפר לחדשות 12 על המנהיג שראה בבנט כבר בימי השירות הצבאי: "נפתלי היה ממש מתחילת הדרך המנהיג של הצוות. הוא היה בולט מאוד, שקול מאוד וקר רוח".

"במרחק של 30 שנה, אחד הדברים שדיברנו עליו היה נושא הגז-ברקס. מפקד צריך שיהיו לו גז וברקס כשהוא מוביל את הצוות בפעילות ובאימונים. נפתלי, כמו כל המנהיגים, תמיד דחף קדימה. אחרי אחת השיחות המוקדמות בינינו נפתלי התחיל ליישם, הוא בן אדם כזה. עמנואל מורנו ז"ל, שבאמת היה החבר הכי טוב שלו בצוות, נתן לו עוד זווית מבט ואחר כך נכנס למשבצת הזאת גם מתן כהנא".

"אם אני צריך להסתכל על זה בפרספקטיבה של שנים, נפתלי היה הראש של הצוות ועמנואל היה הלב של הצוות ובהמשך גם מתן כהנא נכנס", סיפר סא"ל (מיל') לוי. "היינו הצוות הראשון ביחידה עם ארבעה לוחמים דתיים שסיימו מסלול ונקראנו צוות הדוסים. הצוות כלל את גיבור ישראל עמנואל מורנו ז"ל, ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הדתות מתן כהנא ויחיאל וייל שהיה הנווט הטוב ביותר שזכיתי לפקד עליו".

בסיירת מטכ"ל חבש בנט כיפה, אך בהמשך הסיר אותה לתקופה. "עמנואל היה דתי יותר, הקפיד על הדברים וסחב את החבר'ה מתי שרצו לנצנץ", סיפר סא"ל (מיל') לוי. "נפתלי בשלב מסוים, בקורס הקצינים או קצת אחרי, הסיר את הכיפה. זה לא שהוא הפסיק להיות דתי. הוא גם דיבר על זה לא מעט – אחרי רצח רבין הוא חזר לשים כיפה".

"הקשר התהדק הרבה יותר לאחר נפילתו של עמנואל. אתמול בלילה נפתלי ומתן שלחו לי תמונה מאוד מרגשת של שניהם ביחד במליאה. הם כתבו לי כמה מילים שיישארו בינינו. כתבתי להם שאני מאוד גאה בהם ומחבק אותם".