יעקב עמידרור
יעקב עמידרורצילום: הלל מאיר/TPS

האלוף במיל' יעקב עמידרור, לשעבר ראש המל"ל וראש אגף המודיעין, מגיב לאפשרות שהאלוף במיל' עמוס ידלין ימונה לראש המל"ל של נפתלי בנט, וקורא לראש הממשלה לשמור בינתיים על ראש המל''ל הנוכחי מאיר בן שבת.

"עמוס ידלין אחד מהאנשים היותר מנוסים בתחום בישראל", אמר עמידרור בראיון לגלי צה"ל. "מאיר בן שבת אדם עם אוצר בלום של ידע ונאמנות למערכת לראש הממשלה ולכן מינוי ראש מל"ל חדש זה לא מסוג ההחלטות הראשונות שבנט צריך לקבל".

עמידרור תומך בקיום צעדת הדגלים בירושלים, "זו ההחלטה הכי הגיונית שאפשר לקבל בנתונים האלה - ישראל לא יכולה לחיות לפי מה שחמאס מכתיב לה. חשוב להראות זאת בפומבי, כי אחרת עלול להיווצר רושם שניתן להכריח את המדינה לשנות את החלטותיה והתנהגותה בגלל ירי טילים".

האלוף במיל' עמידרור התייחס למדיניות הדרושה ברצועת עזה ואמר כי "הסדרה ארוכה עם חמאס פירושה שכשניפגש שוב בשדה הקרב האויב יהיה יותר חזק. לעומת זאת, אם אין הסדרה יש מתח שיוצר מידי פעם מבצעים קטנים וגדולים. צריך להבין את המחיר של כל אחת מהדרכים".

עמידרור הגיב לאלו הטוענים שאיש שומר תורה ומצוות לא יכול לענות לטלפון בשבת, וסיפר כי בשלל התפקידים שמילא - ראש המל''ל, ראש אמ''ן, המזכיר הצבאי לשר הביטחון ובתפקידים נוספים, לא היה לו יום ולא היה לילה, לא היה מועד ולא היתה שבת. "כשאמרו את זה עלי, זה היה אחד המשפטים המעליבים. נפגעתי כי מי שאמר זאת ידע את האמת''.

עמוס ידלין
עמוס ידליןPhoto by Tomer Neuberg/Flash90

כאמור, ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט הציע לאלוף במיל' עמוס ידלין את תפקיד היועץ לביטחון לאומי. ידלין, לשעבר ראש אגף המודיעין ונספח צה"ל בוושינגטון, היה מועמד לתפקיד שר הביטחון של המחנה הציוני ב-2015.

בחדשות 13 דווח כי בנט מתלבט אם למנות את ידלין, כשבין שיקוליו יהיה גם היחס של המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית אליו, או לחפש דמות ביטחונית המזוהה עם הימין.

ראש הממשלה בנט ממשיך לבנות את הכוורת שלו, ובימים הקרובים הוא צפוי להיפגש עם מועמדים למנכ"ל משרד ראש הממשלה ולמזכיר הממשלה.