עמוס ידלין
עמוס ידליןPhoto by Tomer Neuberg/Flash90

האלוף במיל' עמוס ידלין, לשעבר ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, לא מכחיש שקיבל הצעה מראש הממשלה נפתלי בנט להתמנות לראש המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה.

''בנט איש מאוד מוכשר, אני מכיר אותו, היה אצלי הרבה במכון, תדרכנו, עשינו עבודה בתקופת הקורונה ביחד", סיפר ידלין לגלי צה''ל, "קשה לי להאמין שב-12 השעות מאז שהושבעה ועד שפורסמה הידיעה... תראה מה הוא היה צריך לעשות: להכין נאום, להישבע אמונים, לוודא שכולם מצביעים, לקיים ישיבת ממשלה, לבצע חפיפה עם קודמו, לקבל תדרוכים חשובים ושיחה עם הנשיא ביידן''.

ידלין אמר לרזי ברקאי: "אני שמעתי כמוך ברדיו שראש הממשלה ממליץ לשרים להשאיר את המנכ''לים ולא למהר למנות חדשים, ושמעתי שהאריך בינתיים את תפקידו של מאיר בן שבת שהוא ראש מל''ל מנוסה. עסקתי בביטחון לאומי, כל חיי עסקתי בקיומן של תוכניות גרעין מאיימות על מדינת ישראל''.

בנוגע למצעד הדגלים אמר ידלין: "יש היגיון בלעשות את המצעד הזמן ובמתווה הנכון - ישראל לא יכולה להיות בת ערובה של ארגון טרור. מבחינת חמאס, הוא מכתיב לישראל מה לעשות בירושלים - צריך להראות שגם פה הוא לא ניצח".

נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

מוקדם יותר הבוקר (שלישי) התייחס האלוף במיל' יעקב עמידרור לאפשרות שעמוס ידלין ימונה לראש המל''ל, וקרא לראש הממשלה לשמור בינתיים על ראש המל''ל הנוכחי מאיר בן שבת.

"עמוס ידלין אחד מהאנשים היותר מנוסים בתחום בישראל", אמר עמידרור בראיון לגלי צה"ל. "מאיר בן שבת אדם עם אוצר בלום של ידע ונאמנות למערכת לראש הממשלה ולכן מינוי ראש מל"ל חדש זה לא מסוג ההחלטות הראשונות שבנט צריך לקבל".

עמידרור תומך בקיום צעדת הדגלים בירושלים, "זו ההחלטה הכי הגיונית שאפשר לקבל בנתונים האלה - ישראל לא יכולה לחיות לפי מה שחמאס מכתיב לה. חשוב להראות זאת בפומבי, כי אחרת עלול להיווצר רושם שניתן להכריח את המדינה לשנות את החלטותיה והתנהגותה בגלל ירי טילים".

האלוף במיל' עמידרור התייחס למדיניות הדרושה ברצועת עזה ואמר כי "הסדרה ארוכה עם חמאס פירושה שכשניפגש שוב בשדה הקרב האויב יהיה יותר חזק. לעומת זאת, אם אין הסדרה יש מתח שיוצר מידי פעם מבצעים קטנים וגדולים. צריך להבין את המחיר של כל אחת מהדרכים".

עמידרור הגיב לאלו הטוענים שאיש שומר תורה ומצוות לא יכול לענות לטלפון בשבת, וסיפר כי בשלל התפקידים שמילא - ראש המל''ל, ראש אמ''ן, המזכיר הצבאי לשר הביטחון ובתפקידים נוספים, לא היה לו יום ולא היה לילה, לא היה מועד ולא הייתה שבת. "כשאמרו את זה עלי, זה היה אחד המשפטים המעליבים. נפגעתי כי מי שאמר זאת ידע את האמת''.