מאמנת לזוגיות ולחתונה באושר, שרית שביט, מתארחת אצלינו בערוץ 7 להסביר על מקור התקיעויות העומדות בדרכנו למציאת זוגיות.

והפעם דווקא התחלנו מהכיוון ההפוך, בשאלה מאוד פשוטה: "למה בעצם חתונה זה דבר מסובך?" אז כנראה שזו שאלה טובה. משום שבגישה הטבעית אנו תופסים את החתונה כחווייה מאוד חיובית, כאירוע 'כיף' בסך הכל… אבל עדיין, מצד שני רווקים ורווקות רבים מוצאים את עצמם בדרך מסובכת ומעורפלת בדרכם ליעד הלכאורה פשוט וממוקד - חתונה.

בשיחתה לערוץ 7 מסבירה שביט, כי הסיבה נעוצה ברוב המקרים במודלים וסטיגמות שאימצנו לעצמנו מבלי משים, והם מציפים אותנו ברגעי קבלת החלטות כשאנו נמצאים בתהליך של קשר מתקדם.

לאורך החיים נבנים בנו תובנות לגבי מהות הזוגיות, תחת השפעה של אירועים שחווינו ומהסביבה בה גדלנו, התפיסה שלנו לגבי מהו קשר טוב ומהו קשר לא טוב, נובעים לרוב מזכרונות שהם חיצוניים לנו. אלה לא מסקנות רציונליות שהגענו אליהן לבד. הם יושבים בתת מודע ומנהלים אותנו, וברגע שאנו מגיעים לנקודת הכרעה בקשר - מתעוררים אצלינו האינסטינקטים שמזהירים אותנו כביכול מ'הטעות' שאנו עומדים לבצע.

ביקשנו מהמאמנת שביט דוגמא לסטיגמה שמונעת מאיתנו לקבל החלטות בקשר הזוגי, ובהקשר זה היא מציינת את אחת הדוגמאות הנפוצות שבהם היא נתקלת באימון רווקים ורווקות: המודל ההורי.

"לא פעם אני נתקלת ברווקים שמונעים אפילו בלי לשים לב, מההקבלה שהם עושים בין הזוגיות שראו אצל ההורים בבית לבין 'סל הדרישות' שלהם לגבי בן/ת הזוג. מה שמדהים הוא, שזה עובד לשני הכיוונים. כלומר, כמובן שאלה הנושאים מטענים שליליים מהזכרון שלהם מזוגיות של ההורים - יהיו מאוד הססנים בקשר ויתקשו להתקדם להכרעה ולקבלת אחריות, אבל גם אלו שמודל הזוגיות מההורים שחוו בבית דווקא ממש חיובי ונעים - גם יתקשו לקבל הכרעה מכיון שעל כל הצעה הם יערכו למיועד/ת השוואות והקבלות "במבחן ההורי" בעוד שברור לנו שאין מקום להשוואה בין זוגיות בשלה ובוגרת לבין קשר התחלתי בוסרי וצעיר.

עצם עובדת היותינו מודעים למחסומים העומדים בדרכנו ולקלות בה ניתן לפתור אותם, כבר הופכת עבורנו את הדרך לפשוטה וברורה בהרבה.

להצטרפות לפרויקט 252 >>