בנט וארגמן
בנט וארגמןצילום: לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נועד היום (ג') עם ראש השב"כ, נדב ארגמן, לפגישת עבודה ראשונה בלשכת ראש הממשלה בירושלים.

נמסר כי ראש השב"כ הציג בפני ראש הממשלה בנט סקירה מודיעינית אודות הנעשה בזירות השונות עליהן מופקד השירות.

לבקשת ראש הממשלה, כהונתו של ארגמן תוארך עד לחודש אוקטובר 2021.

בהמשך נפגש בנט גם עם ראש המוסד דדי ברנע. במהלך הפגישה קיבל בנט סקירה מודיעינית על פעילות הארגון.

בנט עם ראש המוסד דדי ברנע
בנט עם ראש המוסד דדי ברנעצילום: חיים צח /לע"מ

אתמול נכנס בנט לראשונה למשרד ראש הממשלה. בנט קיים סיור באגפי משרד ראש הממשלה בירושלים, נפגש עם העובדים והעובדות, דרש בשלומם ואיחל לכולם המשך עשייה משמעותית בתפקידם.

כמו כן, המזכיר הצבאי לראש הממשלה וראש המל"ל הציגו בפני בנט סקירות בעניינים ביטחוניים.

בשעות הבוקר, בתום הצילום המסורתי של הממשלה החדשה בבית הנשיא, פתח בנט את יומו הראשון בתפקיד בקברו של חברו הקרוב, סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, בהר הרצל. "בכל צומת חשוב בחיי אני חושב על חברי ואחי, עמנואל. תחושת המסירות, השליחות והנתינה של עמנואל למען העם והארץ מלווים אותנו תמיד", אמר בנט.

מהר הרצל נסע בנט ללשכת ראש הממשלה, שם נערכה פגישת חפיפה ראשונה עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. הפגישה נמשכה חצי שעה בלבד.

נפתלי בנט בקברו של עמנואל מורנו, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד נכנס היום (שני) באופן רשמי לתפקיד שר החוץ. מאות עובדי משרד החוץ נעמדו עם כניסתו של יאיר לפיד לתפקיד וקיבלו אותו בתשואות רמות.

מנכ"ל המשרד אלון אושפיז אמר בטקס חילופי השרים: "אנחנו במקום אחר טוב יותר. חזרנו לעסוק בנושאי ליבה מדיניים, שבנו להשמיע את קולנו ברמה. לאחר שנים שנאבקנו על כל גרוש ועל תקן, שנים שהפכנו רזים מדי - מלאו שוב אסמנו".

אושפיז פנה ליאיר לפיד ואמר: "משרד החוץ והדיפלומטים הישראלים מקבלים אתכם בברכה ושמחה. רבים מכירים אותך כמי שעוסק שנים בקידום מעמדה של המדינה בעולם. ברור לנו שבאתם לעבוד, ברור לנו שבכוונתכם להטיל עלינו משימות נוספות שהגיוני שנישא. המלחמה ב-BDS ובדה-לגיטימציה היא לחם חוקנו ואנו מעריכים העובדה שהחזרתם הלחם הזה לפה".

השר היוצא גבי אשכנזי פנה לעובדי המשרד ואמר: "לפני 13 חודשים נכנסתי למשרד המיוחד הזה ברגל ימין. היום אני יוצא ממנו שוב ברגל ימין עם תחושת סיפוק מאוד גדולה. בטקס מצומצם בשל הקורונה קיבלתי לידיי את המפתח למשרד, ויחד איתו את האחריות לשרת את ישראל ואזרחיה ולחתור לשלום ועתיד טוב יותר. דיברנו אז על שלום בנאום הפתיחה, ואמרתי שמעשינו ידברו - ואכן עשיתם.

''התפרצות הקורונה יצרה קשיים רבים אך גם הזדמנויות לסיוע הדדי, ושמחתי לראות את המשרד פועל סביב השעון. מטוסי המטען הגיעו מכל קצוות תבל בסיוע דיפלומטי, אלפי ישראלים חולצו מכל פינה בגלובוס. לא אשכח את השמחה והגאווה כשהגעתם להתחסן עם המשפחות - הוכחתם שאנחנו כאן עם המשפחות שלכם בכל נקודה מסביב לעולם. היינו מגיעים גם רחוק יותר עבורכם, כי אתם באמת ראויים לכך", דברי אשכנזי.

שר החוץ היוצא הוסיף כי "תזכרו שהמלחמה המוצלחת ביותר אינה שווה שלום אחד. הרגשתי טוב מאוד במשרד והיום אני עוזב בהרגשה טובה. הקפדתי לא לעשות מינויים פוליטיים במשרד ובנציגויות כי יש פה אנשים מצוינים. אתם כיפת הברזל המדינית של ישראל".