ח"כ שיקלי ראשון בבית אל

ח"כ עמיחי שיקלי סייר היום (שלישי) ביישוב בית אל וביקר באתר חלום יעקב וחפירות הארכיאולגיות במקום.

שיקלי קיבל סקירה נרחבת על אתר חלום יעקב מפיו של ד"ר חגי בן ארצי וניכר כי התרגש מהביקור.

בן ארצי סיפר כי בראיונותיו בתקשורת בהם הוא יוצא נגד הממשלה החדשה, הוא תמיד מציין לשבח את ח"כ שיקלי על עמידתו האיתנה מול מפלגתו שבחרה לשתף פעולה עם השמאל ועם מפלגת רע"מ.

ראש המועצה שי אלון ברך את שיקלי ואמר, "אנחנו מאוד שמחים לארח את עמיחי שיקלי, איש עם עמוד שדרה, יודע מאיפה הוא הגיע ולאן הוא הולך. ניסינו בביקור להכיר לח"כ שיקלי את יעקב אבינו, את ההתיישבות וההיסטוריה של בית אל ויהודה ושומרון, ובעיקר להכיר לו את מה שהולך להיות פה, את הבנייה המאסיבית שבעז"ה תהיה פה בבית אל"

ח"כ שיקלי סיפר על תחושותיו, "ביקור מאוד מרשים, גם ברמה ההיסטורית, זו פעם ראשונה שאני מגיע לאתר חלום יעקב, ונחשף גם למזבח ירבעם, לאתר העתיקות שהוא אחד האתרים היותר מרשימים ויש הרבה עבודה לעשות כדי שהמקום הזה יראה מכובד וכפי שמגיע לו".

על הבנייה, "האמת היא שאני מודה שלא ידעתי עד כמה בית אל גדולה, את בית אל הכרתי בעיקר מהעבר השני מימי האינתיפאדה ומעצרים בעין יברוד ופחות הכרתי את היישוב עצמו. לראות את כאן את ההיקפים של הבנייה והאטרקטיביות, זה דבר שהוא פשוט מדהים ואני מקווה מאוד שנצליח מהגזרה שלנו בכנסת, לתמוך את המאמצים האדירים שנעשים פה כדי שתהיה כאן קהילה תוססת וגדולה".

שיקלי נשאל האם הוא חושש שהממשלה החדשה תפגע בהתיישבות ביהודה ושומרון והשיב: "אני לא חושב שנראה מסירת שטחים. מה שאני כן צופה שנראה, זה הקפאה מוחלטת של הבנייה ביהודה ושומרון ושיתוק של ההתיישבות. אנחנו בעצם בסבירות גבוהה חוזרים לימי אובמה. אובמה על מלא".