רונאלדו. ערב שובר שיאים
רונאלדו. ערב שובר שיאיםצילום: רויטרס

מוטב מאוחר מלעולם לא. אלופת אירופה, נבחרת פורטוגל פתחה את מסעה בהגנה על התואר ברגל ימין כשהביסה הערב (שלישי) את נבחרת הונגריה במחזור הראשון של טורניר היורו, בתוצאה 3:0.

לפורטוגלים, שמעולם לא הפסידו להונגריה והיו לנבחרת היחידה שהעפילה לשלבי הנוק אאוט בכל אחד מ-6 טורנירי היורו האחרונים, רצף שהתחיל ב-1996, לקח 84 דקות ארוכות כמו נצח בכדי לכבוש מול ההונגרים הערב, אך כשזה בא, זה בא בצרורות.

אחרי החמצת ענק של כוכב פורטוגל ומי שנחשב לשחקן הטוב בעולם, כריסטיאנו רונאלדו, גררו קבע בדקה ה-84 1:0 לזכות אלופת אירופה וכעבור 3 דקות התכבד רונאלדו בשערו הראשון בטורניר בבעיטת עונשין מ-11 מטרים.

לא עברו עוד 3 דקות ורונאלדו כבש את שערו השני במשחק וה-6 ב-4 המשחקים האחרונים מול הונגריה.

צמד השערים הללו מעלים את רונאלדו לראש טבלת הכובשים בטורנירי היורו בכל הזמנים, כאשר הוא עם 11 שערים כאלו באליפויות אירופה, שניים יותר ממי שהחזיק במשך שנים ארוכות בשיא, נשיא אופ"א לשעבר, מישל פלאטיני.

בכלל, היה זה ערב שובר שיאים של הכוכב הפורטוגלי, כשעוד קודם לצמד השערים שכבש רשם כמה שיאים היסטוריים בטורניר היוקרתי.

רונאלדו הפך לשחקן הראשון בתולדות הכדורגל האירופי שמופיע בחמישה טורנירי יורו שונים, כשהוא גם שיאן ההופעות בכל הנבחרות ובכל הזמנים ביורו עם 22 משחקים כאלה, השחקן שהשיג הכי הרבה ניצחונות בתולדות הטורניר האירופי עם 12 כאלה, שיא הדקות בטורניר כשיש לו כבר 1,885 דקות משחק, כבש הכי שערים כולל אלה בשלב המוקדמות כשהוא כבר עם 40 ולמעשה הוא היחיד בהיסטוריה שכבש בארבעה טורנירים שונים כשאף אחד מלבדו לא כבש שלושה שערים או יותר בשני טורנירים שונים.

נדמה כי כבר אין ויכוח - רונאלדו הוא השחקן הטוב ביותר בעולם, המספרים מוכיחים כך. יחד איתו נבחרת פורטוגל תנסה להגן על התואר בדרך אולי לעוד שיא של רונאלדו, מלך השערים בכל הזמנים כשכעת הוא עם 106 כאלה, רחוק מרחק 3 שערים בלבד מעלי דאי האיראני.