חברי "עוז וענווה" עם הרב איתן שנרב
חברי "עוז וענווה" עם הרב איתן שנרבצילום: דוברות

סטודנטים המשתתפים בתכנית "עוז וענווה" של מוסדות "בני דוד" הגיעו בשבוע שעבר לסיור מיוחד בעיר לוד, שהפרעות בה הביאו לפגיעה קשה במוסדות הדת היהודים בעיר ובמרקם החיים.

בסיור הגיעו הסטודנטים למכינת "מעוז" בשכונת רמת אשכול, שם שמעו את מנכ"ל העירייה אהרון אטיאס שהציג בפניהם את מהלך האירועים שהתרחשו בימים הקשים שעברו על העיר.

המנכ"ל שיתף וסיפר על תחושות התושבים, ההתנהלות מול גורמי האכיפה ומערכת הביטחון במהלך הפרעות, ועל העתיד של העיר מנקודת מבטו. לדבריו, למרות שהמצב היה קאוטי ומאתגר, מדינת ישראל ומשטרת ישראל צריכים ויכולים לנהל את האירוע ולהחזיר את הביטחון לתושבים.

משם המשיכו הסטודנטים לסיור קצר בעיר עם נעם דרייפוס, מנכ"ל הגרעין התורני בעיר. הם בקרו בבית הכנסת "דוסא" שנשרף בחלקו מהשלכת בקבוקי תבער על ידי פורעים ערבים. דרייפוס סיפר על התחושות הקשות של תושבים שחיו בדו קיום וביחסי שכנות טובה וקמו לפתע למציאות חדשה שטרם הכירו.

הוא הוסיף כי הביטחון האישי של התושבים במצב לא טוב, ולמעשה ניצחון יגיע דרך עוד ועוד משפחות חדשות שיגיעו אל העיר ובמיוחד לשכונת "רמת אשכול".

לאחר מכן, במפגש עם הרב איתן שנרב, שמעו הסטודנטים על מפעל החסד שהקים, חנות יד שניה, גמ"ח שמחלק כ-150,00 שקל בחודש, שולחן שבת ועוד. הרב שנרב סיפר על חשיבות המעורבות בקהילה יחד עם תושבי העיר, לתרום ולהיתרם מהקשר הבלתי אמצעי במגורים ביחד עם כל בית ישראל.

הסטודנטים סיימו את היום במפגש עם ד"ר יוסי לונדין, מרצה להיסטוריה במכללת אורות ותושב ותיק בלוד שסיפר מעט על ההיסטוריה של העיר, ועל ההתמודדות של החמ"ל שהקימו התושבים בימי הפרעות על המציאות המורכבת והשאלה לגבי הצורה בה ימשיכו החיים בעיר.

ביקור התלמידים בעיר נעשה כחלק ממפגשים עם אנשי ציבור ועשייה כדי ללמוד לעומק את הסוגיות התרבותיות והחברתיות שנמצאות בשיח הציבורי בצורה מעמיקה. מטרת תכנית 'עוז וענווה' היא שהתלמידים יכירו לעומק סוגיות אקטואליות שנוכחות בהוויה הישראלית, להתמודד איתן ולייצר חשיבה עצמית יהודית ותורנית עליהן.