ח"כ עמיחי שיקלי
ח"כ עמיחי שיקליצילום: ערוץ 7

חבר הכנסת עמיחי שיקלי (ימינה) תוקף את מפלגות השמאל בממשלה החדשה וטוען כי השתיים נגועות בפוסט ציונות.

לדברי שיקלי "מרצ היא מפלגה פוסט ציונית. אין שום ספק על זה. עם העבודה זה קצת מסובך יותר, המפלגה כיום מקדמת אג'נדה פוסט ציונית. וברגע שהיא מקבלת את אבתסאם מרעאנה, על כל מה שאמרה על השואה, על זיכרון יעקב, אתה כבר לא יכול לטעון לזיקה לציונות".

את הדברים אמר ח"כ שיקלי באירוע השקה משותף של הספרים 'ניידים ונייחים' ו'הסדנה להנדסת תודעה' בהשתתפות הסופרים גדי טאוב וחנן עמיאור, בהוצאת 'סלע מאיר'.

את השינוי בעמדותיו ביחס לשותפות עם השמאל תלה בקריאת הספר 'ניידים ונייחים': "המושג הכי חשוב בספר הוא ליברליזם אנטי דמוקרטי. זה מונח שמוכר מאפלטון, ה-פילוסוף של יוון העתיקה, הוא אויב מושבע של הדמוקרטיה. בתפיסה שלו דמוקרטיה היא רעיון מעוות. כל פושטק ישפיע על עתיד המדינה? היכולת של אזרח להצביע זו הזכות הליבתית בדמוקרטיה. בדמוקרטיה מהותית הפתק הוא אירוע שולי".

צילום: יחצ
צילום: יחצ

שיקלי הוסיף כי נבחרי הציבור איבדו את יכולת קבלת ההחלטות על המתרחש במדינה: "הזירה הפוליטית היא לא הזירה המרכזית יותר באירוע, אלא הזירה המשפטית. היא מנהלת את האירוע. מישהו היה מדרדר לארבע מערכות בחירות? דינה זילבר אומרת שהמערכת חותרת לעיצוב המציאות. גם שי ניצן אמר את זה. הם מחוללים את האירוע".

"היה ערב אחד, של הסכמי אברהם, ללא ויתורים עם מדינות שמי חלם בכלל, ובאותו ערב יועץ משפטי מגיש כתב אישום שעתיים קודם. אי אפשר לחכות למחר? הטיימינג היה עדות ניצחת למוטיבציה של מנדלבליט לעקר את חגיגיות האירוע".

בסיום האירוע קרא שיקלי לגורמים חוץ פרלמנטריים במחנה הלאומי לקפוץ אל הזירה הפוליטית: "אני חושב שלא מספיק שחקנים יורדים למגרש, בזירה הפוליטית אין מספיק שחקנים שמגיעים למגרש עם מטען אינטלקטואלי. גם ההבנה של הציונות. לימין יש כאלה, הם חזקים ברדיו ובמכוני מחקר, אבל לא נכנסים לכנסת. קח את שמחה רוטמן, הוא מכונת מלחמה. הקריאה שלי מכאן היא לשמחה רוטמנים, בואו תצטרפו לעשייה הציבורית. בכנסת ניתן נוק אאוט לשמאל. לשמאל אין מה לשווק. בשמאל יש עוני רעיוני".