רז קינסטליך והרב שלמה לוי
רז קינסטליך והרב שלמה לויצילום: יוני רייף

מאות בני אדם בשתתפו באירוע מרגש באולמי "מפלים" בראשון לציון לחגיגת חצי יובל להקמתה של ישיבת ההסדר בראשון לציון.

האירוע נערך במעמד ראש הישיבה ונשיא הגרעין התורני הרב שלמה לוי, ראש העיר רז קינסטליך, חברת מועצת העיר מיכל קלדרון, רבני הישיבה ושכונות, חברי הנהלת חברה קדישא בעיר, תומכי וידידי הישיבה, תלמידים ובוגרים.

האירוע, בהנחיית ידיד הישיבה ודובר איגוד ישיבות ההסדר אריק בלומברג, אורגן על ידי פעיל הציבור, תלמיד הישיבה וחבר הגרעין התורני נועם חדד, לווה על ידי תזמורתו של אברהם יצחק רוזנצוויג והיווה את יריית הפתיחה לגיוס המונים שצפוי להתקיים בקרוב.

ראש הישיבה הרב שלמה לוי שהתקבל בשירה וריקודים של מאות תלמידים ובוגרים ציין בתחילת האירוע בהתרגשות כי "הישיבה זכתה להיות חלק מתהליך שיבת עם ישראל לארצו עם הקמת ראשון לציון בשנת תרמ"ב. הישיבה במהותה מגשימה את החזון של חלוצי ראשון לציון להקים יישוב שבלבו אהבת התורה, העם והארץ. תלמידי הישיבה גדלים להיות תלמידי חכמים ארץ ישראלים המשלבים את לימוד התורה יחד עם שירות צבאי משמעותי ופעילות למען הקהילה בעיר. אנו בתפילה לקדוש ברוך הוא שיתן לנו את הכוח להמשיך את המפעל הקדוש הזה יחד עם תושבי העיר ובראשם ראש העיר מר רז קינסטליך וחברת מועצת העיר מיכל קלדרון''.

ראש העיר רז קינסלטיך אמר כי "ניצבים כאן היום מאות בוגרים, מֶלַח הָאָרֶץ – שגדלו והתחנכו על ברכי המוסד המבורך הזה. הישיבה משלבת לימוד תורה והצמחת תלמידי חכמים בד בבד עם שירות צבאי משמעותי ביחידות קרביות ויחידות עילית בצה"ל וכל זאת בשילוב פעילות מבורכת עם הפנים לקהילה- תמהיל שהוא התגלמות מימוש החזון הציוני. תלמידי הישיבה מקיימים לאורך השנה פעילויות חסד, העצמה וחיזוק עבור תושבי העיר החל מחלוקת סלי מזון, לימוד והעשרה לילדים ובני נוער, אירועים סביב מעגל השנה ועוד מגוון רחב של תוכניות ופעילויות לחיזוק השכבות החלשות בחברה. חלק נכבד מבוגרי הישיבה בוחרים לקבוע את מושבם בעיר ומהווים את הבסיס לגרעין התורני, תוספת חשובה ואיכותית לעירנו. אני מודה לכם בשמי ובשם תושבי העיר, על פעילותכם ומסירותכם הרבה, ושנזכה לראות המפעל הנפלא ממשיך לפעול ולהצמיח עוד דורות רבים של תלמידי חכם המשלבים בין הרוח לעולם המעשה".

חברת מועצת העיר מיכל קלדרון שמלווה את הישיבה ציטטה פסוקים מפרשת השבוע: "אָז יָשִׁיר יִשְׂרָאֵל אֶת הַשִּׁירָה הַזֹּאת עֲלִי בְאֵר עֱנוּ לָהּ". בדבריה דימתה את הישיבה לבארה של מרים. "הבאר אלו מנהיגי הישיבה, הרב שלמה לוי ורבניה, העוסקים בתורה יום ולילה ומלמדים את התלמידים תורת אמת. עוד ציינה קלדרון בהתרגשות: "במעמד מרגש זה אבקש להזכיר את חברנו, חבר מועצת העיר אלי יבלון ז"ל שאהב כל כך את הרב והישיבה, היה הרוח החיה מאחורי הקמתה, וליווה ותמך בה עד ליומו האחרון לאורך שנים ארוכות ועל שמו נקרא בית המדרש של הישיבה".

מארגן האירוע נועם חדד סיפר בהתרגשות "כי מדובר בנדבך נוסף בקשר הייחודי של הישיבה עם העיר ראשון לציון. הישיבה הפכה להיות בשר מבשרה של העיר ראשון לציון ותושביה וקשה לראות את העיר ללא הישיבה ואת הישיבה ללא העיר".

חדד, שבימים אלו נערך לקראת אירוע התרמה לישיבה, הוסיף כי "הלב מתרחב כשרואים כאן מאות בוגרים, ידידים ותושבים שנמצאים כאן היום כדי לחגוג ולהוקיר יחד ביום חגה של הישיבה המצמיחה שושלות של תלמידי חכמים ומהווה אבן רוחנית שואבת לתלמידיה, בוגריה וכלל תושבי העיר".