בלארוס
בלארוסצילום: ISTOCK

רומן פרוטסביץ נחשב לאחד מפעילי האופוזיציה הבולטים ביותר בבלארוס ופעילותו מצליחה לקומם שוב ושוב את הרודן אלכסנדר לוקשנקו.

לאחרונה אירעה תפנית מפתיעה. היה זה לאחר שפרוטסביץ טס מפולין בה מצא מקלט יחד עם הוריו לליטא שבה מרוכזים בכירי האופוזיציה האחרים. לוקשנקו דאג להנחית את המטוס באמתלה של פצצה שהוטמנה במטוס ולהוריד את פרוטסביץ מסיפונו.

מאז, הספיק פרוטסביץ להופיע כמה פעמים בפני התקשורת בבלארוס, ובכל הפעמים הוא הכה על חטא ואמר כי הוא מצטער צער רב על כך שנהג להשמיץ את המשטר ואת המולדת ולהכתים את שמה הטוב של בלארוס בעיני העולם.

אתמול הגיעו הדברים לשיא, כשפרוטסביץ הופיע למסיבת עיתונאים נרחבת, וישב מול העיתונאים הרבים, כשלצדו ארבעה נציגים של המשטר, שניים מהם במדים צבאיים.

בדברים שאמר לעיתונאים ניסה פרוטסביץ לשכנע אותם שהוא פועל מרצון חופשי ולא מתוך כפיה. "אף אחד לא הכה אותי", אמר להם, "לא מאיימים עלי ולא עשו לי שום דבר. אני מקבל יחס מצוין ואין לי שום תלונה", הוסיף.

"הסיבה שבגינה אני מופיע בפניכם היא כי הבנתי את גודל הנזק שגרמתי לארצי, לא רק למדינה ולמוסדותיה אלא גם לארץ ולעם שלי, ואני מצטער על כך צער רב. אני אשתדל לעשות כל שלאל ידי כדי לתקן את הנזק התדמיתי שעשיתי לבלארוס".

באופוזיציה מיהרו לבטל את הדברים שאמר פרוטסביץ והבהירו כי הוא פועל תחת כפייה, בין אם מדובר באיומים כנגדו באופן ישיר ובין אם איומים על מי ממכריו או ממשפחתו.