שחקני חיפה חוגגים. יחגגו גם באירופה?
שחקני חיפה חוגגים. יחגגו גם באירופה?צילום: ניב כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

המסע האירופי מתחיל. אחרי שאתמול הוגרלה האלופה מכבי חיפה בסיבוב המוקדמות הראשון של ליגת האלופות, מפעל הכדורגל היוקרתי ביותר באירופה, כשהוגרלה מול קייראט הקזחית אותה היא צריכה לעבור בקלות כשכבר הדיחה אותה אשתקד במוקדמות הליגה האירופית, היום (רביעי) הוגרלה חיפה גם בהמשך המפעל האירופי ובמפעל החדש אליו היא עשויה לעבור במקרה של הדחה מפתיעה.

במידה ואכן כפי המצופה ממנה, תעבור חיפה את היריבה הקזחית בסיבוב הראשון, בסיבוב הבא של מוקדמות ליגת האלופות, תחכה לה יריבה קשה הרבה יותר בדמותה של קבוצת הפאר הסרבית, הכוכב האדום בלגרד.

הכוכב האדום, אלופת סרביה בארבע השנים האחרונות, דרסה את הליגה המקומית בעונה שעברה עם 108 נקודות מ-114 אפשריות, הפרש שערים מטורף של 20:114 וללא הפסד אחד. גם במפעל הליגה האירופית הרשימה הכוכב האדום כשהגיעה עד לשלב 32 האחרונות שם הודחה על ידי מילאן אחרי 2:2 בבית ו-1:1 באיטליה. בכלל, לכוכב האדום בלגרד יש ותק גדול מאוד בכל הקשור למפעלים האירופיים, כאשר היא שיחקה 327 משחקים במפעלים האירופיים השונים של אופ"א.

אם חיפה תפסיד לקייראט, היא תנשור למוקדמות הקונפרנס ליג ושם היא תפגוש את המפסידה במשחק בין נפטצ'י באקו לדינמו טביליסי, כאשר הדחה בכל שלב מתקדם יותר, משמעותה מעבר למוקדמות הליגה האירופית.

מי שקיבלה גם היא יריבה קשה מאוד במוקדמות מפעל אירופי, היא מ.ס אשדוד. אחרי שרשמה עונה מצויינת אותה סיימה במקום השלישי בטבלת ליגת העל בכדורגל וחזרה להופיע באירופה אחרי 16 שנים, הוגרלה היום אשדוד לשחק בסיבוב השני של מוקדמות מפעל הכדורגל החדש, הקונפרנס ליג, מול קרבאח האזרית.

בעוד עבור אשדוד תהיה זו הופעה שניה בסך הכל בתולדותיה, ליריבה האזרית המפעלים האירופיים לא זרים. למעשה, רק לפני שנה הגיעה הקבוצה לשלב הבתים של הליגה האירופית, שם שיחקה מול יריבה ישראלית אחרת - מכבי ת"א.

היתרון של האזרים תהיה לא רק ברמת סגל השחקנים כי אם גם בעמדה שעל הקווים כאשר שם עומד גורבן גורבנוב בן ה-49. המאמן האזרי מאמן את קרבאח כבר 13 שנה ברציפות מאז 2008 וזכה עם קבוצתו ב-7 אליפויות ו-4 גביעים שהפכו אותו למאמן האזרי המוצלח ביותר בכל הזמנים.

מי שקיבלו יריבות קלות על הנייר הן האלופה לשעבר וזו שלפניה, מכבי ת"א והפועל באר שבע שהגיעו להגרלה כשהן מדורגות לאור תוצאות העבר המצויינות שלהן במפעלים האירופיים.

בעוד מכבי שתפגוש בסיבוב השני של מוקדמות הקונפרנס ליג את המנצחת במשחק בין גאגרה הגיאורגית לסוטייסקה המונטנגרית, הפועל באר שבע הוגרלה מול ארדה קרדז'אלי הבולגרית.

עבור מכבי שנמנעה ממפגש עם אריס סלוניקי היוונית מדובר בהגרלה קלה מאוד, כאשר סוטייסקה הפייבוריטית לשחק מול הצהובים מת"א היא אחת עם ניסיון קצר באירופה שמודחת באופן קבוע בסיבובים המוקדמים ואילו גאגרה הגאורגית הייתה במפעל האירופי בפעם האחרונה לפני 10 שנים והגיעה לאירופה אחרי זכיה היסטורית בגביע המדינה.

הדרומיים מבירת הנגב קיבלו גם הם כאמור הגרלה קלה, כאשר ישחקו מול ארדה קרדז'אלי הבולגרית.

הבולגרים סיימו את העונה החולפת במקום הרביעי בבולגריה והמשיכה משם לפלייאוף שבסופו זכתה בכרטיס לאירופה וזו תהיה הופעת הבכורה שלה במפעל יבשתי.

מי תמשיך לשלב הבא ותייצג את ישראל באירופה ומי תסיים בבושת פנים ומוקדם מהצפוי את מסעה האירופי?