בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יושב ראש מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הודף את הביקורת נגדו לפיה הוא שהפיל את ראש הממשלה בנימין נתניהו ומותח ביקורת חריפה על ראש הממשלה נפתלי בנט בראיון שיפורסם במלואו מחר ב"ישראל היום".

"היו טיוטות הסכמים שהוחלפו כבר כדי להקים ממשלת ימין, אלו היו קונסטרוקציות מסובכות, אבל אפשריות. אני אומר לך באחריות: היו לפחות שלוש קונסטלציות להקמת ממשלת ימין, ובנט שמע עליהן, הכיר אותן - ולקח את המידע כדי לטרפד הקמת ממשלת ימין", אמר סמוטריץ'.

הוא התייחס להודעת בנט במהלך המלחמה, לפיה ממשלת השינוי ירדה מהפרק. "האמנתי לו לכמה ימים, אבל אני הראשון שתפס שזה שקר. קיבלתי אינדיקציות שהיועץ שלו חזר לנהל משא ומתן, ואז ראיתי איך כל הצירים שהתקדמו להרכבת ממשלת ימין קרסו. הוא הרס את אופציית ממשלת הימין כי רצה להיות ראש ממשלה. זה כמו אחד שרוצח את אבא שלו ומבקש לרשת אותו".

"כל התפיסה שאומרת 'גם ביבי עשה' זה גן ילדים. אז מה הטענה פה? אם כל מה שבנט עושה 'גם ביבי עשה' אז מה הם אומרים, שבנט הוא בעצם ביבי מעלי אקספרס?! אם זה ככה, תן לי את ביבי המקורי", הוסיף.

לדבריו, "היה ברור לבנט שכדי להחליף את נתניהו הוא חייב לחבור לשמאל וללכת יחד עם יאיר לפיד, כל קמפיין ה'לא פרנסה - לא מעניין' נועד בשביל האפשרות ללכת עם השמאל, למצוא מכנה משותף איתם, שאפשר להסכים עליו. הרי בסופו של דבר, הוא לא לקח אף תיק כלכלי".