טראמפ
טראמפהבית הלבן

בראיון לרשת "פוקס ניוז" אמר הנשיא לשעבר דונלד טראמפ כי הוא סבור שנגיף הקורונה דלף ממעבדה בסין, ולא עבר מבעלי חיים לבני אדם כפי שסברו תחילה.

"אני מאמין שזו הייתה תאונה איומה, אבל אני מאמין שהוא הגיע מהמעבדה. אני באמת מקווה ואני מאמין שזה היה עניין של רשלנות. אני מניח שאנשים מסוימים לא בהכרח מסכימים עם זה. הם חושבים שאולי הייתה לכך מטרה, שתהיה נוראית לחלוטין. אבל עלינו לברר עוד על כך, מדוע זה קרה, איך זה קרה, איך יכול להיות מישהו יהיה כל כך רשלני", אמר טראמפ למנחה שון האניטי.

הוא גם תיאר את המגיפה כ"חוויה נוראית" ואמר כי מאמצי הממשל שלו, לרבות מימון של תוכניות לפיתוח חיסונים מהיר, הצילו עשרות אלפי חיי בני אדם בארה"ב. לטענת טראמפ, המטרה הראשונה של ממשל ביידן לאחר מבצע החיסונים הנרחב בארה"ב צריכה להיות החזרת הילדים לבתי הספר, לאחר חודשים ארוכים בה נאלצו ללמוד מהבית. הוא גם טען כי לדעתו אין צורך לחסן ילדים, מאחר והם אינם נפגעים בצורה קשה מהקורונה.

"בכנות, יש לנו מזל שיש לנו את החיסון, אבל החיסון של הצעירים הוא באמת משהו שצריך להיפסק. צריך לחזור לנהל את המדינה שלך. אני לא רואה סיבות שלא. אני מאמין גדול במה שעשינו עם החיסון, זה מדהים מה שעשינו. אתה רואה את התוצאות.

אבל לחסן את כל תלמידי בית ספר, שם 99.99 אחוזים פשוט לא לא נפגעים או לפחות לא נפגעים בצורה קשה, אני חושב שזה משהו שצריכים לחשוב עליו, כי אני חושב שזה מיותר", אמר טראמפ.