משה גפני
משה גפניצילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפיצוץ ביחסים מול המפלגות החרדיות כבר ממתין מעבר לפינה: הח"כים החרדיים הגיבו בזעם לנוכח הכוונה להקים ועדת לבחינת הסטטוס קוו במשרד לשירותי דת שתבצע רפורמות בנושאים הנוגעים לענייני דת ומדינה.

כזכור על פי הדיווח ב'ישראל היום', גורמים בכירים בקואליציה הודיעו כי תוקם ועדה במשרד הדתות שתבחן סוגיות נרחבות בנושאי דת ומדינה, בהם בין תחבורה ציבורית ומסחר בשבת.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיב ואמר והבהיר כי "תהיה מלחמה על קוצו של יוד. הם לא ידעו רגע של מנוחה, נילחם על כל דבר ובעזרת השם נצליח ונפיל את הממשלה הרעה הזאת".

ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) אמר כי "ניסיונותיה הכושלים של ממשלת השיסוי והכלאיים להצדיק את המחטף וההונאה והשיטה בה היא נרקמה והוקמה, לא יצליחו לטשטש את העובדה המוגמרת של בנט ושותפיו לעקור כל סממן יהודי וכעת מפזרים הצהרות על הקמות ועדות בנושאי דת", אמר.

בדבריו הוסיף: "מי יהיה חבר באותם וועדות?! הרפורמי גלעד קריב? תמר זנדברג? בוא נקוה שאת המילה יהודי לא יעקרו. זה יהיה אולי ההשג היחיד שלהם בנושא דת, בנט שם לנגד עיניו מטרה אחת לשבת בכיסא ראש הממשלה. את זה הוא השיג. ואת כל השאר לא נאפשר לו להשיג".

ח"כ אורי מקלב תקף בחריפות את הממשלה. "מתברר כי ראש הממשלה לא רק מפר את הבטחות הבחירות שלו, אלא ממשיך בדרך זו ומפר את מילתו גם לאחר הבחירות".

לדבריו, "הוועדה נועדה אך ורק 'להלבין' את הפרת הבטחותיו. הסכמות של ועדה זו אינם אלא עיוות ועקירה של הדברים הבסיסים ביותר ליהדות בישראל, שינוי המצב הקיים היום ופריצת הסטטוס קוו הינה הרס השבת, הייחוס והמבנה המשפחתי".